اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۸۸ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز افزایش داشت و ۱۳ میلیون تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ با روندی کاهشی ۱۷۹۴ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۸ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۴ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیت ربع سکه نیز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

آخرین نرخ طلا و سکه 30 آذر 1400

نزولی روزانه اونس جهانی


قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع سویه «امیکرون» که تقاضای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت و موفق به فتح کانال ۱۸۰۰دلاری شد اما در ادامه روز نتوانست این کانال را حفظ کند.

به گفته کارشناسان، دلایل زیادی برای نگهداری طلا وجود دارد؛ زیرا حتی اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش دهد، نرخ‌های بهره واقعی همچنان در سطح تاریخی پایینی خواهند بود.

بازار اوراق قرضه هم از نظر نرخ‌های واقعی، بی‌تحرک مانده است. در این بین، شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر ماند.

دلار از احتمال وضع محدودیت‌های کرونایی بیشتر در آستانه ایام تعطیلات سال نو میلادی و کریسمس در کشورهای اروپایی متعدد، سود برده و ارزش این ارز تقویت شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا