اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۱/ بازار طلا صعودی ماند

با وجود آنکه قیمت دلار در روز گذشته یک رفت و برگشت را تجربه کرد اما قیمت طلا و سکه همچنان روندی افزایشی را طی می‌کند. امروز نیز سکه امامی نسبت به نرخ بازگشایی مسیری افزایشی را طی کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز روندی نسبتا با ثبات را طی می‌کند و از جهش‌ قیمتی روزهای قبل در این بازار خبری نیست. قیمت طلا امروز به یک میلیون و ۷۷۴ هزار تومان برای هر گرم رسیده که نسبت به روز گذشته تقریبا روندی ثابت را طی کرده است. با این حال اما قیمت‌ها در بازار سکه اندکی افزایشی است.

قیمت سکه امامی

سکه امامی امروز با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان بازگشایی شد. تا لحظه تنظیم این گزارش سکه امامی با رشد مواجه بوده و به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه امامی نیز امروز یک میلیون و ۹۰۹ هزار تومان شده که همسو با قیمت، روندی افزایشی را پشت سر می‌گذارد. باید اشاره داشت که حباب این سکه از نیم ‌سکه و ربع‌ سکه کمتر است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی روی قیمت ۱۸ میلیون و دو هزار تومان بازگشایی شده بود و برای مقطعی هم وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شد. با این حال اما مجددا توانست روند صعودی بگیرد و به کانال ۱۸ میلیون تومانی بازگردد. در لحظه تنظیم این گزارش قیمت سکه بهار آزادی مجددا صعودی شده و به ۱۸ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان رسیده است.

گفتنی است این سکه نسبت به دیروز روندی نسبتا نوسانی را طی کرده و اکنون یک میلیون و ۲۷۷ هزار تومان حباب دارد.

قیمت نیم ‌سکه

قیمت این نوع سکه از روز گذشته تا کنون افزایش قیمتی اندکی را تجربه کرده و روند باثباتی را پشت سر گذاشته است. نیم سکه در لحظه تنظیم این گزارش ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و ۵۵۶ هزار تومان است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه هشت میلیون و ۹۲۵ هزار تومان برآورد می‌شود و نسبت به نرخ پایانی روز گذشته روندی نسبتا نزولی را طی کرده است. حباب این نوع سکه اکنون چهار میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی نسبت به باقی انواع سکه کاهش قیمت بیشتری را تجربه کرده و درحال حاضر چهار میلیون و ۲۹۸ هزار قیمت دارد. حباب این سکه کوچک نیز دو میلیون و ۲۳۲ هزار برآورد می‌شود.

قیمت دلار در جایگاه یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه روز گذشته در اثر خبرهای گزارش شده از نشست اردن و احتمال از سرگیری برجام روندی کاهشی را طی کرد و پا به کانال قبلی گذاشت؛ اما پس از اظهارات مقامات غربی مجددا به کانال چند روزه خود بازگشت. در این میان اما قیمت سکه به ‌دلیل افزایش حباب و همچنین صعود قیمت در انس جهانی عقب‌نشینی نکرد.

کاهش ارزش پول ملی در چند هفته اخیر باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران از سایر بازارها به بازار سکه شده است و این مساله حباب و قیمت کاذب سکه را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران معتقد هستند کاهش بیشتر قیمت دلار و مخابره اخبار مثبت سیاسی ممکن است در چند روز آینده باعث کاهش نرخ سکه شود، در غیر این صورت همچنان شاهد افزایش قیمت سکه و ورود دوباره آن به کانال ۱۹ میلیون تومانی خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا