اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۷ آبان ۱۴۰۲/ بازگشت سکه امامی به کانال ۲۹ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز نسبت به همین ساعات در روز گذشته روند کاهشی دارد. امروز دلار هم روند نزولی دارد و طلای جهانی در کانال دو هزار دلاری است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه ۷ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه نزولی است. قیمت طلا هر چند نسبت به آخرین نرخ روز گذشته اندکی افزایش قیمت دارد اما نسبت به ظهر دیروز کاهشی است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز روند نزولی دارد و سکه امامی به کانال ۲۹ میلیون تومانی بازگشته است. قیمت دیگر قطعات سکه نیز روند کاهشی دارد اما حباب برخی قطعات سکه افزایشی است. امروز قیمت دلار هم روند کاهشی دارد و به کانال ۵۱ هزار تومان بازگشته است. انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع، روند افزایشی دارد و با رشد ۱.۱ درصدی به ۲,۰۰۶.۳۳ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است و دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود که دو هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شد.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۹ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان است؛ حدود ۴۸ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۰۹ هزار تومان افزایش، به پنج میلیون و ۳۷۶ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۵۹ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه 7 آبان 1402
قیمت طلا و سکه ۷ آبان ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز است. اما حباب نیم‌ سکه با ۸۲ هزار تومان افزایش، به سه میلیون و ۵۶۷ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. حباب ربع سکه نیز با حدود ۴۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به دیروز، با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. اما حباب این سکه با ۱۹ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۹۸۷ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود هفت هزار تومان افزیش نسبت به دیروز، با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا در کانال ۱۱ میلیون تومان معامله می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و تعطیلی بازارهای جهانی کاهشی است. سکه امامی که تا ساعاتی از دیروز در حال پیش‌روی در کانال ۳۰ میلیون تومانی بود، اما از عصر روز گذشته به کانال ۲۹ میلیون تومانی بازگشت و امروز هم در همین محدوده روند نزولی دارد.

قیمت دلار نیز روز گذشته کانال ۵۲ هزار تومان را هم پشت سر گذاشت و به ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. اما روند بازار امروز کاهشی بود و دلار کار خود را با کاهش قیمت آغاز کرد. ارز آمریکایی، امروز یکشنبه کار خود را با قیمت ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز کرد و در ادامه معاملات و تا نیمه روز قیمت این اسکناس روند کاهشی داشت و تا محدوده ۵۱ هزار و ۶۵۰ تومان هم پایین آمد. به نظر می‌رسد بازارساز، با تزریق سنگین ارز به بازار روند قیمتی را بازگردانده است و همین موضوع بر قیمت طلا و سکه نیز اثر گذاشته است.

کارشناسان و فعالان بازار طلا معتقدند که رکود همچنان در این بازار ادامه دارد و با توجه به نوسانات مقطعی در قیمت طلا و انس، قیمت طلا و سکه نیز دچار تغییرات محدود و موقتی می‌شود

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا