اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز سه‌شنبه یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه نیز ۱۳ میلیون تومان ثبت شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در بالاترین نرخ ۱۸۱۶ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۰۹ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۳ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳میلیون تومان رسید.

انتظار دلاری سکه

نوسانات قیمت سکه امامی روز دوشنبه در شرایطی رخ داد که نرخ دلار در بازار داخلی و نرخ طلای جهانی مسیر کاهشی را طی کردند؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۳میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و به افزایش بیشتر حباب این کالا منجر شد. قیمت اونس طلا نیز در بالای ۱۸۰۰دلار باقی ماند. این امر می‌تواند عاملی برای تقویت انتظارات افزایشی در بازار طلا و سکه داخلی باشد.

گفته می‌شود در کنار رشد اونس باید نگاهی به قیمت دلار آمریکا در بازار داخلی داشت؛ زیرا با مشخص شدن نتایج دور هشتم مذاکرات هسته‌‌‌ای روند آن دستخوش تغییراتی خواهد شد و مسیر سکه نیز همسو با دلار خواهد بود. علاوه بر این لازم به ذکر است که روند نزولی دلار می‌تواند احتیاط را در بازار سکه برای معامله‌گران افزایش دهد.

احتمال افزایش ریسک طلا

در پی چرخش سیاستگذاری‌‌‌های پولی فدرال‌رزرو و افزایش سه‌چهارم واحدی نرخ بهره و رشد ارزش شاخص دلار آمریکا، افت اونس طلا در معاملات بازار جهانی در روز دوشنبه شکل گرفت اما تا پایان روز دوباره رو به صعود گذاشت به طوری که هر اونس از این فلز گرانبها در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران ۱۸۱۲دلار معامله شد.

نگاه کارشناسان از جنبه اقتصاد کلان و واگرایی میان سیاست‌‌‌های بانک مرکزی اروپا و فدرال‌رزرو درباره افزایش نرخ بهره در سال جدید میلادی می‌تواند ارزش شاخص دلار را در برابر ارزش یورو تضعیف کند؛ چرا که بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال‌رزرو قصد افزایش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۲ ندارد. در صورتی که شاخص دلار در سال جدید نیز مانند سال ۲۰۲۱ روند افزایشی را طی کند، می‌توان حداقل انتظار وزش باد مخالف خیلی قوی در مسیر افزایش قیمت طلا را داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا