اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۸ مهر ۱۴۰۲/ راه جدای طلا و سکه ادامه دارد

قیمت طلا و سکه امروز روند متوازنی ندارد. طلا و سکه امامی تا لحظه تنظیم این گزارش نزولی و برخی دیگر از قطعات سکه افزایشی هستند. حباب سکه نیز صعودی شده است. امروز دلار افزایشی و انس کاهشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، شنبه ۸ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند متفاوتی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا و قیمت سکه امامی نزولی و سکه بهار آزادی و نیم‌سکه افزایشی است. همچنین قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی روند صعودی دارد. روند قیمت انس هم با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع کاهشی بوده و به ۱,۸۴۸.۸۲ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۳۱ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان است؛ حدود ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۶۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه، به پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۴۴۸ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و ۸۶۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت یافته است. حباب نیم‌سکه نیز با ۲۱۶ هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و ۳۵ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر تغییری نسبت به روز کاری گذشته نداشته است. حباب آن اما ۸۰ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۴۸۷ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و ۸۵ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه این روزها روند متوازنی ندارد. در روزهای اخیر معمولا شرایط به گونه‌ای بوده که یا راه بازار طلا از بازار ارز جدا شده است یا طلا و قطعات سکه راه متفاوتی را رفته‌اند. امروز هم وضعیت بر همین منوال است و با وجود روند افزایشی قیمت دلار، طلای ۱۸ عیار و سکه امامی با کاهش قیمت همراه بودند. در مقابل، سکه بهار آزادی و نیم‌سکه افزایشی شدند و ربع‌سکه و سکه گرامی ثبات قیمت را تجربه کردند. حباب قطعات سکه نیز امروز افزایشی بود.

برخی کارشناسان و فعالان بازار معتقدند عدم بازگشت رونق قابل توجه به بازار طلا و روند کاهشی قیمت انس، از جمله دلایل این شرایط هستند. همچنین، به نظر می‌رسد، بازار طلا هنوز روند افزایشی در قیمت ارز را باور نکرده است و درازمدت نمی‌داند.

در این میان اما، اخبار منفی در مورد وضع تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه‌ برنامه پهپادی ایران، قیمت دلار را در روزهای اخیر افزایشی کرده است. در حالی که روز چهارشنبه نرخ ارز به کف کانال ۴۹ هزار تومانی نزدیک شده بود، روز پنجشنبه و امروز شنبه روند صعودی را تجربه کرده و از میانه کانال هم بالاتر رفته است. در این شرایط، اما قیمت طلا و سکه واکنش یکسانی را به شرایط نشان نداده است و باید منتظر بازگشت رونق بیشتر به بازار ماند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا