اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورق بازار طلا برگشت

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز با کاهش ارزش بازگشایی شد. این روند کاهشی، سکه امامی را در کانال ۴۱ میلیونی قرار داد. روز چهارشنبه افت قیمت اونس جهانی طلا و دلار، روند نزولی بازار طلا را در پی داشت.

به گزارش روند بازار،‌ قیمت طلا و سکه در شروع معاملات روز چهارشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد. افت قیمت در بازار طلا متاثر از ریزش چشمگیر قیمت اونس جهانی طلا و کاهش قیمت دلار رخ داد.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورق بازار طلا برگشت

معاملات طلا به حداقل رسید

نوسانات بالای بازار ارز در کنار اعتراض طلافروشان به اجرای سامانه جامع تجارت، معامله‌گران بازار طلا را در لاک احتیاطی فرو برده و معاملات این بازار را به حداقل رسانده است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۲۸۶ دلاری در حال معامله است. طلای جهانی نسبت به مدت مشابه روز گذشته کاهش ۲۳ دلار کاهش یافته است.

قیمت نقره در مسیر نزولی حرکت کرد

اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۶ دلار و ۳۹ سنت ایستاده و نسبت به روز گذشته کمتر از یک دلار کاهش پیدا کرده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۲ هزار و ۶۸۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۹۵۰ تومان کاهش قیمت دارد.

قیمت سکه‌‌های سنگین نیم میلیون تومان کاهش یافت

قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با روند کاهشی بازگشایی شد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۵۸۰ هزار تومانی، روی رقم ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار کاهش ۵۰۰ هزار تومانی پیدا کرده و در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله می‌شود.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۲۴ میلیونی ایستاده و ربع‌سکه نیز ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده و با رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. قیمت سکه گرمی کمترین مقدار کاهش ارزش در خانواده سکه‌ها دارد و با ۱۰۰ هزار تومان افت روی رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاده است.

حباب سکه از کاهش قیمت عقب ماند

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۴۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۱۲ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز در تمام قطعات نزولی است اما این کاهش حباب فاصله زیادی با مقدار کاهش قیمت قطعات سکه دارد. حباب سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۶ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۷۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا