اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / بازار جهانی به بازار داخلی طلا شوک داد

قیمت طلا و سکه امروز با کاهش ارزش بازگشایی شد. افت قیمت در بازار طلا متاثر از کاهش ارزش طلای جهانی رخ داد. معامله‌گران، موضوع اخبار مربوط به مجرم شناخته شدن ترامپ برای تمام ۳۴ اتهام مطرح‌شده در روز جمعه را در روند کاهشی بازارهای جهانی موثر می‌دانند.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا و سکه در شروع هفته دوم خرداد با کاهش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. این روند کاهشی در حالی رخ داد که روز پنجشنبه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا در روند افزایشی قرار داشت، اما بعد از انتشار اخبار مربوط به مجرم شناخته شدن ترامپ، طلای جهانی کاهش چشمگیری پیدا کرد و بازار داخلی طلا را با خود همراه کرد.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

معامله‌گران، روند فعلی بازار فلز زرد را طبیعی می‌دانند و معتقدند فعلاً قیمت دلار در روند رنج قرار دارد و بازیگر فعالی برای تعیین قیمت طلا و سکه نیست. قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۷ دلاری ایستاده و نسبت به روز پنجشنبه ۱۰ خرداد کاهش نزدیک به ۱۸ دلاری دارد.

نقره ۲۵۰۰ تومان ارزان شد

قیمت اونس نقره روی رقم ۳۰ دلار و ۴۱ سنتی در حال معامله است و بیش از دو دلار کاهش دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۷ هزار و ۵۵۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۲۵۰۰ تومان ارزان شده است.

قطعات کوچک آماده برگشت به کانال پایین‌تر شدند

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۲ خرداد با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار با کاهش ۲۱۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی در حال معامله است.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به‌ترتیب روی قیمت‌های ۲۳ میلیون تومانی و ۱۵ میلیون تومانی در حال معامله است. سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

ریتم حباب، در بازار سکه به هم ریخت

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت پنج هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۲۱ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۷۹ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز روند متوزانی ندارد. حباب سکه امامی ۵۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۶ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱۸ هزار تومان کاهشی شد. حباب سکه‌ بهار ۱۲۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا