اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱/ سکه سقف زد؟

روند افزایشی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. سکه امامی سقف زد و از میانه کانال ۱۷ میلیون تومانی عبور کرد. معامله‌گران افزایش تقاضا و بازار احتیاطی دلار را عامل رشد طلا و سکه می‌دانند. آیا روند صعودی در بازار فلز زرد همچنان ادامه دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز نیز روند صعودی داشت. اکنون نزدیک به ۲ هفته است که میانگین روند قیمت طلا و سکه بدون در نظر گرفتن سایر بازارهای موثر در این بازار، روند افزایشی دارد.

امروز و دیروز انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای بین‌المللی تغییر قیمت نداشت. قیمت دلار نیز با روندی ثابت در کانال جدید نوسان محدودی داشت. اما قیمت طلا و سکه گران شد و سکه امامی از نیمه کانال ۱۷ میلیون تومانی نیز فراتر رفت.

قیمت انس جهانی طلا دیروز و امروز ۱۷۹۷.۸۸ دلار بود.

محدوده مقاومتی سکه شکست

در روزهای گذشته معامله‌گران بازار محدوده مقاومتی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را برای قیمت سکه امامی به عنوان سکوی قیمت‌های بالاتر پیش‌بینی کرده بودند. اکنون این قیمت شکسته و باید دید آیا قیمت طلا و سکه به کانال‌های بالاتر ورود می‌کنند.

تحلیلگران بازار معتقدند این افزایش قیمت طلا و سکه در بازار با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش رنگ را تکان داده است.

برخی معامله‌گران نیز می‌گویند اگر دخالت بانک مرکزی نبود قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند و این روند افزایشی حباب سکه سیگنال افزایش قیمت برای دلار است.

سکه بهار آزادی به کانال جدید ورود می‌کند؟

امروز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی سقف جدیدی زد و با ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت از میانه کانال ۱۷ میلیون تومانی عبور کرد. سکه امامی امروز با قیمت ۱۷ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی امروز بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه امروز ۱۶ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان شد و به محدوده ۱۷ میلیون تومانی نزدیک شد.

نیم و ربع سکه امروز بیشترین افزایش قیمت را در خانواده خود داشتند. این قطعات سکه به ترتیب ۹ میلیون و ۹۳۰ و ۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی امروز نیز مانند روزهای گذشته کمترین رشد قیمت را داشت. این قطعه سکه با ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت در حدود ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند افزایشی به خود گرفت. امروز هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به کانال ۷ میلیون تومانی نزدیک شد. این مقدار طلا ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان در بازار معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۲۰ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت یک میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه نیز امروز تا بعد از ظهر روند افزایشی داشت اما در لحظه نگارش این گزارش به استثنا نیم و ربع سکه سایر قطعات سکه حباب کاهشی داشتند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در همین راستا میثم رادپور، تحلیلگر بازارهای مالی در باره قیمت طلا و سکه در بازار به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا و سکه را بفهمیم باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود . اکنون آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج خود به سر می‌برد.»

او روند قیمت دلار را افزایشی عنوان کرد و افزود: «باید آماده صعود قیمت دلار بسیار بیشتر از قبل باشیم و روند آن بر قیمت طلا هم تاثیر می‌گذارد.»

رادپور گفت:«درباره قیمت طلا و سکه بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند، طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.»

این کارشناس بازار معتقد است: «انس طلای جهانی حداقل در مقطع فعلی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی درقیمت طلا در ایران نبوده است.»

با وجود اثرپذیری قیمت طلا و سکه به طور سنتی از بازار ارز، در ۲ هفته گذشته قیمت این فلز گران‌‌بها مستقل عمل کرده و روند افزایشی داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا