اقتصادی

قیمت انواع سکه چقدر اعلام شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۴

طی معاملات امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه، قیمت انواع سکه به غیر از سکه تمام بهار آزادی با کاهش همراه شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در آخرین روز بازارجهانی هر انس طلا به قیمت ۱۹۲۵ دلار و ۱۸ سنت به فروش می‌رسید که ۱۴ دلار نسبت به روز ماقبل کاهش داشت. به گفته برخی از تحلیلگران بازار طلا پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین می‌تواند روند قیمت طلا در هفته‌های آینده نیز کاهشی کند. آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی هفتگی Kitco News Gold نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران وال استریت روند قیمت طلا در هفته آتی را نزولی ارزیاب می‌کنند.

این هفته، ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که از این میان ۵ تحلیلگر، معادل ۲۸ درصد، روند هفته آتی بازار صعودی، ۱۰ تحلیلگر معادل ۵۶ درصد بازار طلا در هفته آینده را نزولی پیش‌بینی کردند. سه تحلیلگر هم بازار هفته را دارای نوسان بسیار محدود ارزیابی کردند.

این گزارش حاکی است در بازار داخل کشور نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون ۲۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون ۶۷۷ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار در بازار امروز


قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۴ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۹۱۴ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۱۵۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز


قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۶۴۰ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۴۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۶۳ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز


طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۹ هزار ۲۷۵ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا