اقتصادی

سکه گران شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

در پی معاملات بازارهای داخلی قیمت دلار با اندکی کاهش قیمت همراه بود اما انواع سکه در بازار امروز افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بازده پایین‌تر اوراق قرضه دولتی آمریکا از یک سو و چشم انداز تسریع روند تحکیم سیاست پولی آمریکا، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۸۲ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۷۸۳ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به سطح روز جمعه که پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر بود ایستاد. بازده اوراق ۳۰ ساله هم نزدیک به پایین‌ترین رکوردش از ابتدای امسال تاکنون ماند. بازده پایین‌تر هزینه نگهداری طلا را کمتر می کند.

قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آماری که نشان داد رشد اشتغال آمریکا در نوامبر به میزان قابل ملاحظه ای آهسته شده است، یک درصد افزایش یافت. اما این آمار در انتظارات برای تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا تغییری ایجاد نکرد زیرا سیاستگذاران احتمالا به نشانه های بهبود بازار کار واکنش نشان خواهند کرد چرا که نرخ بیکاری به پایین‌ترین رکورد ۲۱ ماه اخیر کاهش پیدا کرده است. نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا در ۱۴ دسامبر آغاز می شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: اگر آمار اُمیکرون در هفته جاری و آینده معلوم کند این واریانت شدت زیادی ندارد، اعلام تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا قطعی خواهد بود بنابراین طلا تحت فشار کاهشی پایداری قرار گرفته و هفته آینده تا رکورد پایین ۱۷۲۰ دلار معامله می شود.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر انتشار آمار قیمت مصرفی آمریکا در روز جمعه هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۳۵ دلار و ۷۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۷ دلار و ۸۳ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز پانزدهم آذر تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۸۲۴ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۸۲۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۲۷۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، به رقم ۳۱ هزار و ۴۱۰ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۲ هزار و ۶۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۴۳۱ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی، طلا، سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۲۱ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا