اقتصادی

کاهش قیمت طلا و سکه برای سومین روز متوالی/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

قیمت طلا و سکه در معاملات امروز نیز برای سومین روز متوالی به روند کاهشی خود ادامه دادند و بهای سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، طلا پس از رشد ملایمی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی برای یافتن جهت قیمت سردرگم بود.

براساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۱۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۸۱۴ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۱۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال گفت: عاملی که قیمت طلا را تحت فشار قرار می دهد، بازده بالاتر اوراق قرضه، دلار و دورنمای افزایش نرخهای بهره در مارس است که باعث می شود سرمایه‌گذاران محتاطتر شوند. با این حال طلا از تقاضا برای دارایی امن حمایت خواهد یافت زیرا بانکهای مرکزی بیشتری طلا خریداری می کنند.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به نرخ روز دوشنبه ایستاد که بالاترین رکورد دو هفته اخیر بود و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی کمتر کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز سه شنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته صعود کرد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند تا نشانه‌های مربوط به برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخها و تعدیل تدابیر محرک مالی را ارزیابی کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۷۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۷۶ دلار و ۴۹ سنت بود.

قیمت دلار در بازار امروز


بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۵ دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۹۹۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۴۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز


قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۴۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز


طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۶۸ هزار ۵۲۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا