اقتصادی

آرامش نسبی در بازار طلا و سکه/ قیمت دلار و یورو چقدر نوسان داشت؟

طی معاملات امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، قیمت انواع طلا و سکه اعلام شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۵۲ تومان معامله شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در هفته گذشته رشد زیادی را شاهد نبود و از این رو احساسات صعودی در بازار کاهش یافته است. با این حال سرمایه گذاران همچنان روی طلا صعودی هستند.

به گزارش سایت طلا، جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوز کاهش احساسات صعودی را در میان تحلیلگران نشان می‌دهد چراکه تورم همچنان در حال افزایش بوده و فدرال رزرو برای مقابله با آن نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

با این وجود سرمایه‌گذاران نسبت به آینده طلا خوشبین هستند چراکه همراه با افزایش تورم طلا به عنوان پناهگاه امنی در نظر گرفته می شود که می‌تواند در برابر از دست رفتن دارایی مقاومت کند.

قیمت طلا طی هفته گذشته بالاتر از سطح روانی ۱۸۵۰ دلار باقی ماند. این در حالی بود که داده‌های مشاغل آمریکا بسیار بهتر از حد انتظار بودند ۳۹۰ هزار شغل جدید در ماه گذشته ایجاد شده بود.

پیش‌بینی آینده طلا امکان‌پذیر نیست

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که چشم انداز فنی طلا همچنان مثبت است. با این حال وضعیت بازار همچنان مبهم بوده و نمی‌توان پیش بینی دقیقی از آینده ارائه داد.

اوله هانسن، استراتژیت بانک ساکسو، گفت که اگرچه هر افت قیمت طلا می تواند به عنوان یک فرصت خرید بلند مدت تلقی شود، وی در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است زیرا قیمت ها زیر ۱۸۷۰ دلار در هر اونس باقی مانده‌اند.

هفته گذشته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکونیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، هفت تحلیلگر معادل ۴۷ درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شدند.

در عین حال، ۵ تحلیلگر معادل ۳۶ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و سه تحلیلگر معادل ۲۰ درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

از طرف دیگر ۶۳۷ رای توسط سرمایه گذاران به صندوق انداخته شد. از این تعداد ۴۴۸ نفر یا ۷۰ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا بودند. ۱۱۷ نفر یا ۱۸ درصد دیگر در کوتاه مدت نزولی بودند و ۷۲ رای دهنده یا ۱۱ درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۱۶ خرداد برای فروش ۲۶ هزار و ۴۴۱ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۱۷۸ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۰۲ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۲۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۳۹ تومان است.

‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۵۲ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سه میلیون تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا