اقتصادی

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۶

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‎‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای به تاخیر افتادن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا، در رکورد بالای اخیرش ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۲۳ دلار و ۹۲ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در اوت تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید گفت: هر چه شیوع کووید۱۹ بدتر باشد، احتمال صعود قیمت طلا بالاتر است. طلا از اخبار بد و تورم تا زمانی که بانک‌های مرکزی تدابیر محرک مالی را تعدیل یا متوقف کنند، سود می‌برد.

اشتغال قوی یکی از پیش‌شرط‌های بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه است. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اظهار کرده بود که این بانک در تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد بود.

بعضی از سرمایه‌گذاران طلا را پوشش ریسک در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی می‌بینند. از سوی دیگر نرخ‌های بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می‌کند.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و احتمالا در دیدار هفته جاری درباره تعدیل تدابیر محرک مالی بحث می‌شود زیرا اقتصاد منطقه یورو روند رو به بهبودی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۲۰ دلار و ۵۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴۱۲ دلار و ۱۳ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۶ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۷ هزار و ۳۵۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۷۳۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۲۰۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۴۴۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۰۹ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۸۸۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا