اقتصادی

سکه به مرز ۱۳ میلیون تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

در ادامه روند رو به رشد روز گذشته قیمت سکه امامی حدود ۲۷۰ هزار تومان افزایش یافت و به مرز ۱۳ میلیون تومان نزدیک شد.

به گزارش روند بازار، قیمت طلا امروز سه‌شنبه، کاهش یافت زیرا دلار آمریکا با توجه به چشم‌انداز افزایش تحریم‌های روسیه و افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مهار تورم ثابت ماند.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی، با ۶.۴۰ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و روز گذشته این فلز گرانبها با ۱۹۱۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا در همین ساعت، با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و روز گذشته با ۱۹۱۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

به نقل از رویترز، با افزایش مذاکرات درباره تحریم‌های بیشتر علیه مسکو، شاخص دلار پس از سه جلسه افزایش متوالی بدون تغییر باقی ماند. دلار قوی تر باعث می‌شود طلا برای دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

بازدهی خزانه‌داری دو ساله ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۱۹ رسید و بازدهی ۱۰ ساله بالاتر رفت. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۴۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با تغییرات اندکی در ۹۸۶.۰۶ دلار معامله شد و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۲۸۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز


قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۵۰۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۸۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز


قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۶۱۷ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۳۸ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۵۴ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز


طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۷ هزار ۱۴۵ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا