اقتصادی

سرایت کاهش قیمت ارز به طلا و سکه/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

طی معاملات امروز قیمت یورو و دلار با کاهش همراه شد و همزمان با آن قیمت انواع سکه (به غیر از نیم سکه) و طلا ۱۸ عیار نیز کاهش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت اما با این حال عواملی وجود دارد که می توان قیمت این فلز گرانبها را افزایش دهد.

بر اساس گزارش سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته افت ۱٫۶ درصدی را تجربه کرد اما با این حال در روز جمعه رشد اندکی را از خود نشان داد و در نهایت در عدد ۱۸۸۳ دلار بسته شد.

مهم ترین عاملی که در هفته گذشته بر روی قیمت طلا تاثیر گذاشت جلسه کمیته فدرال رزرو بود. فدرال رزرو در این جلسه نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد پایه افزایش داد اما احتمال افزایش ۷۵ واحدی را رد کرد که باعث رشد بازار طلا شد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این مسیر فدرال رزرو در افزایش نرخ های بهره می تواند باعث شود تا اقتصاد آمریکا بسیار زودتر از پیش بینی ها وارد رکود شده و این موضوع نگرانی های بسیاری را برانگیخته است.

سیاست های فدرال رزرو باعث شد تا ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود طی ۲۰ سال گذشته رسیده و بازده اوراق قرضه دولتی نیز افزایش یابد که به عنوان مهم ترین باد مخالف برای طلا عمل می کند.

به گفته تحلیلگران سرمایه گذاران در حال حرکت به سمت نگهداری از پول (دلار) هستند و به همین دلیل است که ما شاهد ریزش در بازار های مختلف از جمله طلا و بازار سهام هستیم.

به گفته کارشناسان بازار، طلا در هفته آینده باید در محدوده ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ دلار قرار بگیرد و در غیر این صورت به سمت حمایت خود در عدد ۱۸۵۰ دلار حرکت خواهد کرد که افت از آن می تواند قیمت طلا را به ۱۸۰۰ دلار برساند.

طی هفته پیش رو مهم ترین عاملی که بر روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت، داده های اقتصادی خواهد بود. مهم ترین داده ای که در هفته آینده منتشر خواهد شد، شاخص تورم ایالات متحده خواهد بود که می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

قیمت دلار در بازار امروز


قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸ ادریبهشت تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۸ هزار و ۱۲۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۶۵۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۴۰۳ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز


قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۳۱ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۴۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز


طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۳۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا