اقتصادی

طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

در پی کاهش قیمت طلای جهانی، در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۳ تومان اعلام شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز دوشنبه (۹ می) کاهش یافت زیرا افزایش دلار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار فشار آورد و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده بر قیمت ها تاثیر گذاشت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا با کاهش ۶.۹ درصدی به ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. این به روزرسانی قیمت در ساعت ۸ و ۳ دقیقه صبح به وقت شرقی انجام شده است.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسید و قیمت طلای با بازده صفر را تحت فشار قرار داد.

دلار در برابر رقبای خود نزدیک به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته بود و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

رشد شغلی ایالات متحده در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت زیرا تولیدکنندگان استخدام را افزایش دادند و بر پایه‌های قوی اقتصاد علیرغم کاهش تولید در سه ماهه اول تاکید کردند.

در حالی که طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای آسیایی روز دوشنبه شروعی متزلزل داشتند زیرا معاملات آتی سهام ایالات‌متحده به دلیل نگرانی‌های مربوط به نرخ کاهش یافت، در حالی که تشدید قرنطینه در شانگهای، نگرانی‌ها را در مورد رشد اقتصاد جهانی و رکود احتمالی برانگیخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۲.۲۳ دلار رسید، پلاتین با ۱.۶ درصد کاهش به ۹۴۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۳۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

دلار در بازار آزاد امروز ۱۹ ادریبهشت تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۸ هزار و ۲۰۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۶۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۴۳۵ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۳۵ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۳۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۴۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا