اقتصادی

رشد شتابان طلا و سکه/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

طلا و سکه هفته گذشته را با رشد ملایم به پایان بردند اما طی معاملات امروز این روند افزایشی شتاب بیشتری گرفت و قیمت سکه طرح قدیم بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، همزمان با نگرانی ها از بالا رفتن تورم در آمریکا و تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا بالا رفته و سبب شده تا قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود ۲ ماه گذشته برسد.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱٫۷۵ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد ۲٫۵ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰٫۲۶ درصد افزایش به ۱۸۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شد حمله روسیه به اوکراین ممکن است هر لحظه آغاز شود و احتمالا با حمله هوایی آغاز خواهد شد. این در حالی است که مقام های روسی هرگونه ادعا در مورد آماده سازی برای حمله به اوکراین را تکذیب می کنند.

کریس گافنی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به تنش های ژئوپلتیک موجود و نگرانی ها در مورد تاثیر افزایش نرخ بهره در آمریکا بر رشد اقتصاد جهانی، بازار طلا شاهد افزایش سرمایه گذاری بوده است.»

هنگام افزایش نرخ تورم و همچنین رشد تنش های سیاسی و ژئوپلتیک طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود. روز جمعه آمار قیمت های مصرف کننده در آمریکا نشان داد که این کشور بزرگترین نرخ تورم سالانه در ۴۰ سال اخیر را تجربه کرده است.

بالا گرفتن تنش ها بر سر اوکراین موجب افت شاخص ها در بازار بورس وال استریت شد.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز روز پنجشنبه گفت وی خواهان افزایش یک درصدی نرخ بهره طی ۳ جلسه آتی سیاست گذاری فدرال رزرو است.
به گفته ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا، اگر حمله روسیه به اوکراین اتفاق بیافتد ممکن است قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار برسد.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۳ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۵۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۸۹ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۹۴ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۶۰۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۶ هزار ۱۹۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا