اقتصادی

قیمت نیم سکه به ۶٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۸/۲۴

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج ماه گذشته که روز جمعه ثبت کرده بود، فاصله گرفت. روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی نیز مشابه طلای جهانی کاهشی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج ماه گذشته که روز جمعه ثبت کرده بود، فاصله گرفت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۵۷ دلار و ۷۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۵۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: تا زمانی که بالای محدوده ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۰ دلار شکسته نشود، رشد قیمت طلا تحت تاثیر دلار قوی‌تر، بازده بالاتر اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه آمریکا و احتمال بالاتر رفتن بازده اوراق بلندمدت در صورت آغاز زودتر از موعد افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا محدود خواهد شد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت اما از بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، اختلاف چندانی نداشت. دلار قوی‌تر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می دهد.

نیل کاشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس روز یکشنبه گفت: تورم بالاتر در چند ماه آینده را پیش بینی می کند اما هشدار داد بانک مرکزی آمریکا نباید به تورم بالاتر واکنش نشان دهد زیرا احتمالا فشارهای تورمی موقتی خواهد بود.

وارن پاترسون، مدیر استراتژی کالاها در شرکت ING گفت: آمار تورم از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرده است. با این حال قیمتها ممکن است در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را به سوی مرز ۱۷۰۰ دلار دنبال کنند زیرا افزایش تورم احتمالا به معنای آن است که روند تحکیم سیاست پولی را سرعت می بخشد.

افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن ضربه می زند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکا در روز سه شنبه هستند. اعتماد مصرفی به پایین‌ترین حد در یک دهه اخیر نزول کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۰۷۶ دلار و ۵۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۰۸۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.

قیمت دلار امروز ۲۴ آبان ماه در صرافی ملی ۲۶۹۸۰ تومان برای فروش و ۲۶۴۴۵ تومان برای خرید اعلام شد.

همچنین دلار در بازار آزاد نیز ۲۸۰۲۶ تومان معامله شد، کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۶۹۷۰ تومان قیمت خورد. بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو امروز ۲۴ آبان ماه در صرافی ملی ۳۱۴۶۳ تومان برای فروش و ۳۰۸۴۰ تومان برای خرید اعلام شد و در بازار آزاد امروز نیز ۳۲۰۶۷ تومان معامله شد. همچنین بانک مرکزی قیمت یورو رسمی را ۴۸۰۶ تومان اعلام کرده است.

همچنین به نقل از شبکه اطلاع رسانی طلا و جواهر قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۱۷۵٫۰۰۰ تومان کاهش۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۱۲۸٫۸۰۰ تومان کاهش ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶٫۵۰۰٫۰۰۰ و ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان معامله شدند. همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات امروز گرمی ۱٫۲۴۷٫۷۴۳ تومان قیمت خورد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا