اقتصادی

طلا و سکه همچنان در مدار صعود/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

قیمت طلا در بازار جهانی طی معاملات امروز نیز بی‌تغییر ماند و روند صعودی طلا و سکه که دیروز شروع شده بود امروز نیز ادامه دار شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا پس از افت شدیدی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۶۹ دلار و ۹۲ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته یک درصد سقوط کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۶ دلار معادل ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۷۷۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

معامله گران به نظاره نشسته اند تا ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا تعدیل سریعتر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را اعلام می کند. تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن هم هفته جاری برگزار می شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا تغییر چندانی نداشتند و ارزش دلار ثابت ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۱ دلار و ۸۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۱۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۶۳۳ دلار و ۱۴ سنت معامله شد.

‌‌قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ آذر تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۴۱۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۲۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۷۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۳۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۷۵۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۱۴۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۵۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا