اقتصادی

افت قیمت طلا/ آرامش در بازار سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه به‌‌ دنبال نوسانات قیمت دلار که تحت‌الشعاع انتشار اخباری مبنی بر آماده بودن پیش‌‌نویس توافقات قرار گرفت، افت قیمت را تجربه کرد. طوری‌که این فلز گران‌بها توانست روز گذشته به آرامی به زیر سطح ۱۴‌ میلیون تومان تنزل یابد و در آن محدوده باقی بماند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار جهانی روز چهارشنبه با ادامه عقب‌نشینی موقت شاخص دلار در ابتدای بازار از بالاترین سطح ۲۰ ساله و بازگشت مجدد سخت آن به مدار صعودی، کاهش محدودی را به خود دید. این افت به دلیل اظهارات تهاجمی فدرال رزرو در روز سه‌‌شنبه که متعهد شد نرخ‌های بهره را در صورت لزوم برای مهار تورم بالای ایالات متحده که به گفته او پایه‌‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، افزایش خواهد داد، رخ داد.

بر این اساس طلای جهانی روز گذشته تا ساعت ۲۰ به قیمت ۱۸۱۸ دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت. گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران با توجه به آخرین اظهارات جروم پاول و تصمیمات مبنی بر افزایش مجدد نرخ‌های بهره به صورت نیم‌درصدی در دو نشست بعدی خود در ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۲ معاملات خود را با توجه به شرایط موجود دست به عصا انجام می‌دهند.

قیمت سکه امامی روز گذشته با بازگشت به کانال قبلی خود در رقم ۱۳‌میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. به عقیده برخی کارشناسان بازار طلا و سکه، روند رفت و برگشتی بهای فلز ارزشمند در بازار جهانی و همچنین رشدهایی که دلار در بازار آزاد طی چند روز اخیر داشته است باعث شده تا معامله‌‌گران داد و ستدهای کمتری را به دلیل بالا رفتن ریسک معاملاتی ناشی از افزایش حباب سکه انجام دهند.

علاوه بر این انتظار می‌رود با توجه به بازگشت آرامش نسبی به بازار ارز بهای سکه امامی نیز به تمایلات نزولی خود بیفزاید. (دنیای اقتصاد)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا