اقتصادی

قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملاتی هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

در معاملات روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت طلا و سکه برای سومین روز با افزایش همراه بود اما طی معاملات امروز، شنبه ۴ دی قیمت طلا سکه در مقایسه با پنجشنبه کاهش یافت.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، در آستانه تعطیلات کریسمس و با وجود تثبیت ارزش دلار و اشتها برای خرید دارایی های پرریسک قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان در معاملات روز جمعه با ۰٫۴۷ درصد افزایش به ۱۸۱۷ دلار و سنت رسید ولی در ادامه تعدیل شد و به رقم ۱۸۱۰ دلار بسنده کرد.

بر اساس این گزارش، دانیل پاویلونیس تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او گفت: «معاملات در روز قبل از کریسمس بسیار ناچیز بوده است.» وی افزود با توجه به چشم انداز تداوم تورم بالا سال آینده سال خوبی برای بازار طلا خواهد بود.

در عین حال تثبیت ارزش دلار موجب شد تا اندکی از جذابیت بازار طلا کاسته شود و رشد قیمت فلز زرد تضعیف گردد. اما ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان بود و این موجب شد تا طلا در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

نیکولاس فراپل تحلیلگر موسسه ای بی سی بولیون گفت: «طلا در محدوده قیمت ۱۸۱۵ تا ۱۸۲۶ دلار با یک مقاومت فنی مواجه است، اما به رغم در پیش بودن سیاست پولی انقباضی، ریسک های ژئوپلتیک سبب شده تا قیمت طلا همچنان بالا بماند.»

اوایل ماه جاری میلادی فدرال رزرو این سیگنال را به بازار ارسال کرد که هدف گذاری تورمی اش محقق شده و این مسیر را برای ۳ نوبت افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ فراهم می سازد. هرچند در شرایط افزایش نرخ تورم بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما افزایش نرخ بهره می تواند موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گردد.

سرمایه گذاران در عین حال از نزدیک تحولات مربوط به تنش میان روسیه و غرب بر سر اوکراین را دنبال می کنند. بالا رفتن تنش ها می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارم دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۳۸۷ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۸۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا