اقتصادی

طلا و سکه چقدر گران شدند؟/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

قیمت طلا و سکه طی معاملات امروز، پنجشنبه ۹ دی ماه با افزایش قیمت همراه شد و سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان شد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، تنها یک روز به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی باقی مانده است و طلا در این روز های اخیر در حال تجربه نوسانات بسیار زیادی بوده که ناشی از پایین بودن حجم معاملات بازار است.

افزایش احتیاط در میان معامله گران باعث شده تا یک بازار محتاطانه به وجود آمده و قیمت طلا کاهش یابد. در حال حاضر سرمایه گزاران تمایل بیشتری به نگهداری از دلار امریکا از خود نشان می دهند که قیمت طلا را تضعیف کرده است.

نگرانی ها از سویه جدید بیماری کووید ۱۹ به اضافه نگرانی های ژئوپلیتیک حود محور کشور روسیه مهم ترین نقش آفرینان کنونی در بازار هستند که به قیمت ها جهت می دهند.

از منظر فنی در صورتی که روند نزولی قیمت طلا ادامه پیدا کند، اولین سطح حمایت پیش روی قیمت طلا در نقطه ۱۷۹۲ دلار خواهد بود که میانگین متحرک صد روزه آن به شمار می رود. افت بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به حمایت آن در عدد ۱۷۸۵ دلار برساند.

از طرف دیگر و در بالای نمودار طلا ابتدا باید محدوده ۱۸۰۲ تا ۱۸۰۵ دلار را باز پس بگیرد تا روند صعودی بار دیگر حرکت طلا را در دست بگرد. عبور از این محدوده طلا را با مانع بعدی خود در ۱۸۰۷ دلار مواجه خواهد ساخت.

نقطه ۱۸۱۴ دلار مقاومت بعدی قیمت طلا خواهد بود که می تواند روند صعودی را به چالش بکشد. عبور از این مقاومت محکم، قیمت طلا را به ۱۸۲۰ دلار خواهد رساند که بالاترین قیمت آن در ماه دسامبر به شمار می رود.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۹ دی تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۳۸۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۶۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۴ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا