اقتصادی

دلار، طلا را ارزان کرد / چشم‌انداز مثبت برای طلای جهانی

کاهش قیمت دلار در چند روز گذشته، روند قیمت طلا را نزولی کرد. اما تنها علت کاهش قیمت طلا همین مورد بود؟

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز عامل اصلی کاهش قیمت طلا را نزول قیمت دلار معرفی کرد.

او در ادامه توضیح داد: قیمت دلار در چند روز گذشته به دلیل پیشرفت در روند مذاکرات و اخبار مثبت از وین، روند نزولی به خود گرفته است و همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

کشتی‌آرای به ثبات بودن اونس جهانی در دو روز گذشته خبر داد و گقت: با وجود ثبات نسبی در نرخ اونس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا بودیم که همین موضوع نشان دهنده آن است که کاهش قیمت دلار اثر زیادی در روند نزولی قیمت طلا داشته است.

بر همین اساس اگر روند نزولی نرخ ارز در بازار ادامه‌دار باشد احتمال دارد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه داشته باشد.

چشم‌انداز مثبت برای طلا

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، پس از اینکه آمار اقتصادی آمریکا از میزان اشتغال نشان داد فرصت‌‌‌های شغلی در این کشور در ماه گذشته رشدی کمتر از انتظارات داشته، اونس طلا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی صعودی ظاهر شد و افزایش قیمت را تجربه کرد.

اما با وجود این افزایش، این فلز زرد گرانبها نتوانست مجددا به بالای سطح ۱۸۰۰دلار بازگردد. بر این اساس هر اونس طلا هفته گذشته را با عملکردی منفی معادل ۸۴/ ۱‌درصد کاهش به پایان رساند.

به گفته عده‌‌‌ای از کارشناسان، واکنش بازار به آمار‌‌‌های بازار کار نشان می‌دهد که در آستانه نشست سیاستگذاری فدرال‌رزرو، بازار بیشتر روی ریسک‌‌‌های تورمی متمرکز شده است. همچنین برخی دیگر اذعان دارند، با وجود اینکه آمار اشتغال یأس بزرگی ایجاد کرده، این دیدگاه وجود دارد که فشارهای تورمی همچنان ادامه داشته باشد و طلا بتواند در سه‌ماه نخست سال به میزان ۵۰ تا ۷۰ دلار رشد کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا