اقتصادی

قیمت لیر امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱/ ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می‌دهد

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۹۸۰ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۹۸۰ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۹۸۰ تومان و کمترین قیمت ۱۹۰۰ تومان است.

ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می‌دهد

به نقل از عصرایران، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر هزینه پرواز به ترکیه ۱۰میلیون تومان است، ۴میلیون از مسافر دریافت می‌‌شود و ۶میلیون دیگر را دولت ترکیه پرداخت می‌کند زیرا معتقد است این هزینه از محل خرید توریست‌ها جبران می‌شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین‌‌تر از سایر کشورهاست.

سید صادق حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتقاداتی مبنی بر گران بودن هزینه سفر به عتبات علی‌رغم مسافت کم نسبت به سفر به کشوری مانند ترکیه که مسافت بیشتری دارد، اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی ارز، درباره این انتقاد از وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی سؤال کردم و پاسخ آنها این بود که دولت ترکیه نسبت به پروازهایی که در مسیر ایران است، به‌صورت مشخص یارانه فوق‌العاده‌ای می‌پردازد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر هزینه پرواز به ترکیه ۱۰ میلیون تومان است، ۴ میلیون از مسافر دریافت می‌شود و ۶ میلیون تومان باقی‌مانده را دولت ترکیه پرداخت می‌کند زیرا معتقد است این هزینه از محل درآمدهای دیگر یعنی خرید توریست‌ها جبران می‌شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین‌تر از سایر کشورهاست.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در سایر کشورها مانند عربستان هزینه رفت و برگشت ۱۶ میلیون تومان و پروازهای امارات هم گران است اما فقط ترکیه است که دولت در راستای جذب توریست یارانه می‌پردازد. طبق آمار سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا