اقتصادی

قیمت لیر امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ افت ۱٫۰۲ درصدی داشته است و با قیمت هزار ۹۶۰ تومان معامله می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ افت ۱٫۰۲ درصدی داشته است و با قیمت ۹۶۰ تومان معامله می‌شود.

این ارز نسبت به روز گذشته ۲۰ تومان کاهش یافت. هر لیر ترکیه در روزهای مشابه سه ماه گذشته یعنی در تاریخ چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ با رقم دو هزار و ۷۸۰ تومان داد و ستد می‌شد. که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر کاهش ۲۹٫۴۹ درصدی لیر ترکیه نسبت به سه ماه گذشته می باشد.

اردوغان در یک سال و ۵ ماه مانده به انتخابات آتی ریاست جمهوری و در پی کاهش شدید ارزش پول ملی مخالفان بسیاری از میان احزاب مختلف حتی از جناح خودی و حاکم پیدا کرده. این جریان می‌تواند او را در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پس از ریاستی شدن آن در رسیدن به قدرت ناکام بگذارد.

فارغ از آنچه در خصوص سفر اردوغان به امارات مطرح می‌شود، برخی ناظران اقتصادی احتمال داده‌اند که رئیس جمهوری ترکیه با اعطای امتیازات اقتصادی بزرگ به امارات موافق است، البته تا زمانی که به نفع اقتصاد و لیر ترکیه است.

لیر ترکیه در چند ماه اخیر بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و اردوغان را نگران کرده است. چرا که شانس او را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای ژوئن ۲۰۲۳، تهدید می‌کند.

اردوغان تلاش می‌کند با نزدیک کردن خود به ولیعهد ابوظبی و بازگرداندن دوباره رونق اقتصادی به ترکیه بار دیگر قدرت را به دست گیرد. حال این سوال می‌تواند مطرح شود که آیا امارات می‌تواند منجی ترکیه و بهتر بگوییم اردوغان در بحران اقتصادی سخت کنونی این کشور باشد؟

منبع: ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا