اجتماعیاقتصادی

قیمت ماسک سه لایه به هزار تومان کاهش یافت

قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو با تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا به هزار تومان کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: در خرید عمده ماسک سه لایه استاندارد به چه مواردی باید دقت کنیم؟

روند بازار – به گزارش مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جلسه مورخ ۰۹/‏۰۹/‏۹۹‬ ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی به شرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به ۱۰،۰۰۰ ریال کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

مضافاً حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸,۰۰۰ ریال تعیین گردید که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

لذا کلیه واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و به ویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌گردد.

لازم به ذکر است قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱,۰۰۰ تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا