اقتصادی

مرغ و گوشت گران می‌شود؟

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز و مرغ باید ثابت باشد.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، قاعدتا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می‌شود پس چرا هزینه‌ها برای مصرف مردم کاهش پیدا نمی‌کند؟ سود این ارز در جیب چه کسانی می‌رود؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می‌شود منتها تعداد انگشت شماری در کشور از آن سود می‌برند و ضرر عمده آن برای مردم است چراکه آنها باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کنند. این در حالیست که تأکید ما بر این است که نباید سفره های مردم، تولیدکنندگان و کشاورزان کمرنگ شود.

تا عید مشکلی در تأمین گوشت قرمز نداریم

محمدجواد عسکری درباره افزایش قیمت مرغ در کشور گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و به نوعی شاهد پاس کاری بین دو وزارتخانه کشاورزی و صمت بودیم، ما اختیارات را از وزارت صمت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم، یعنی صفر تا صد تمام مباحث مربوط به تولید و قیمت‌گذاری بر عهده وزارت کشاورزی است. با این اقدام فقط باید یک وزارتخانه در برابر مردم و مجلس پاسخ دهد و آن هم وزارت کشاورزی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، ما هم نظارت می کنیم تا مشکل حل شود. گزارشی از مسئولان وزارت کشاورزی در حوزه مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز گرفتیم که وضعیت بسیار مطلوب بوده و دپو شده داریم و جای نگرانی نیست.

او در پایان گفت: در بحث گوشت قرمز هم حداقل تا ایام عید مشکلی نداریم، تأکید کردیم که قیمت‌ها باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت ها را ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا