اقتصادی

قیمت نفت خام به راحتی به ۱۰۰ دلار خواهد رسید

دن برویلت، وزیر انرژی سابق آمریکا می‌گوید قیمت نفت خام بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس به راحتی می‌تواند تا ۱۰۰ دلار بالا برود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دن برویلت، وزیر انرژی سابق آمریکا می‌گوید قیمت نفت خام بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس به راحتی می‌تواند تا ۱۰۰ دلار بالا برود.

او در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت: با این وضعیت به سادگی می‌توانیم شاهد نفت ۱۰۰ دلاری باشیم و حتی ممکن است قیمت‌ها از این هم بالاتر برود.

برویلت گفت: از سوی دیگر قیمت‌ها می‌توانند به همین راحتی با سقوط سنگینی روبرو شوند.

برویلت که از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وزیر انرژی آمریکا بوده است گفت: اگر توافقی برای کاهش تولید در کار نباشد، اعضای اوپک هر کدام به صلاحدید خود تولید را افزایش می‌دهند که این باعث می‌شود قیمت‌ها به شدت سقوط کنند.

اعضای اوپک پلاس این هفته ۲ بار تلاش کردند در مورد سیاست‌گذاری تولید خود در نیمه دوم سال به توافق برسند و هر دو بار با شکست روبرو شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا