اقتصادی

قیمت های امروز در بازار طلا و سکه

قیمت های امروز در بازار طلا و سکه، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۸۵۸ هزار تومان رسید.

به گزارش روند بازار طلا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای بالا رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، برای ششمین روز در هفت روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۳۴ دلار و ۲۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز ۱۷۰۶ دلار و ۷۰ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۵ ژوئن بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۳۳ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر آی‌جی مارکت اظهار کرد: طلا روند نزولی پیدا کرده و تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا برای کنترل بازده اوراق قرضه اقدامی نکند، این وضعیت ادامه خواهد یافت.

سرمایه‌گذاران به نظاره پیشرفت لایحه کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری نشسته‌اند که در سنای آمریکا تحت بررسی قرار دارد.

بازده اوراق خزانه آمریکا با وجود این که از بالاترین رکورد یک ساله‌اش عقب‌نشینی کرده، نزدیک ۱.۴ درصد مانده است.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است که نتیجه اجرای تدابیر مالی گسترده است اما بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر می‌کند.

به گفته رودا، اگر بانک مرکزی آمریکا مداخله و اعلام کند بازده اوراق قرضه را کنترل خواهد کرد یا انتظارات تورمی افزایش بیشتری پیدا کند، روند نزولی قیمت‌ها متوقف خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند بازده بالاتر بانک مرکزی آمریکا را وادار خواهد کرد نرخ‌های بهره را زودتر از موعد انتظار افزایش دهد و این موضوع برای طلا منفی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده‌اند که برنامه‌های سیاست پولی تسهیلی را حتی با وجود احتمال نرخ رشد تورم به دلیل هزینه‌های دولتی و عرضه واکسن‌های کووید ۱۹ در بهار، ادامه خواهند داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۳۷۲ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۱۹۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا