اجتماعی

“قیمت کفن” در بهشت زهرای تهران ۲.۵میلیون تومان!

مبلغ “کفن” را که از متصدی غرفه فروش بهشت زهرا(ع) پرسیدم؛ پاسخ، شوکه‌کننده بود: ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان! فروشنده به نوشته‌ای روی دیوار هم اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده است: “لطفاً هزینه‌های بالای ۵۰۰هزار تومان را کارت به کارت کنید به نام آرش خال!”

به گزارش روند بازار، در مسیر حرکت به بهشت زهرا(ع) برای انجام کارهای اداری کفن‌ودفن یکی از بستگان، روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) را مرور می‌کنم، آنجا که فرمودند؛ “در شگفتم از کسی که مرگ را فراموش می‌کند در حالی که مردگان را می‌بیند.”

خاطراتم با آن عزیز سفرکرده به یادم می‌آید و بی‌اختیار اشک می‌ریزم تا اینکه در سالن عروجیان، شروع به انجام کارهای اداری مربوط به خرید قبر، کفن‌ودفن و انجام تشریفات مربوطه دیگر مثل اقامه نماز میّت و رزرو آمبولانس، اکو و مداح و… می‌شوم.

شلوغی سالن و تعدد مراجعان با توجه به سیستماتیک شدن روند امور در مجتمع عروجیان بهشت زهرای تهران، دردسرساز نیست و مباشرانی که برای افراد مراجعه‌کننده در نظر گرفته می‌شوند، آن‌قدر بر امور تسلط دارند که کارها بی‌نگرانی و در بهترین زمان ممکن انجام شود.

یکی از این مباشران قدم به قدم همراهی‌ام می‌کند تا کار با دقت و سرعت و بدون اشکال پیش برود، هر از چند گاهی صدایم می‌زند و پشت باجه‌ای می‌برد و توضیح می‌دهد که چه‌کار کنم، گاهی هر فیشی به دستم می‌دهد تا در باجه‌های ویژه‌ای که در بخش اداری سالن عروجیان تعبیه شده‌اند، واریزشان کنم.

در یکی از راهنمایی‌هایش می‌گوید که بیرون از سالن بروم و از اتاقک کوچک کنار سالن، “کفن و ترمه و پارچه سیاه” تهیه کنم.

درخواستم را به متصدی می‌گویم و او بسته آماده شامل موارد گفته‌شده را به من تحویل می‌دهد، وقتی کارت بانکی‌ام را می‌دهد، به نوشته‌ای روی دیوار اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده است: “لطفاً هزینه‌های بالای ۵۰۰هزار تومان را کارت به کارت کنید!”

پیش خودم فکر کردم مگر قیمت این چند متر پارچه سفید به‌عنوان کفن چقدر است که بیشتر از ۵۰۰هزار تومان خواهد شد! مبلغ را پرسیدم که پاسخ، شوکه‌کننده بود: 2میلیون و ۴۰۰هزار تومان!

لابد فرد متصدی این غرفه فروش کفن بهشت زهرا از صورتم تعجبم را دید که گفت: “قیمت‌ها همین است! از بیرون هم می‌توانید تهیه کنید و اجباری به خرید از اینجا ندارید!”.

اما مگر می‌شود در این فرصت اندک که میهمانان مراسم تشییع و تدفین در حال رسیدن به بهشت زهرا(ع) هستند، رفت و از بیرون کفن تهیه کرد؟

چانه نمی‌زنم و شماره کارت متصدی و فروشنده کفن را می‌گیرم تا پول را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی واریز کنم.

در ادامه تصویر فیش واریزی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بابت خرید کفن از فروشگاه اختصاصی مجتمع عروجیان بهشت زهرای تهران به نام صاحب حساب “آرش خال” آمده است:

طی سالیان اخیر سازمان بهشت زهرای تهران و مجتمع عروجیان شاهد تغییراتی در رأس مدیریت خود بوده است و “سعید خال” به‌عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا پس از ۴ سال جای خود را به سعید غضنفری داد و هم‌اکنون “جواد تاجیک” به‌عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در حال خدمت است.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا