اقتصادی

قیمت کوییک + ویژگی‌های فنی

روند صعودی قیمت خودرو در بازار کشور ادامه دارد. خودروی کوییک چه قیمتی دارد؟ اختلاف قیمتی کارخانه و بازار چقدر است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در حال حاضر خودروی کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ بر اساس آمار و آگهی‌های سایت باما، در بازار خودروی کشور به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت این خودرو در کارخانه ۱۶۸ میلیون تومان است. یعنی حدود ۶۷ میلیون تومان اختلاف قیمت.

مشخصات فنی کوییک

کوییک در کنار تیبا و ساینا یکی از اعضای خانواده X200 سایپا محسوب می‌شود و به همین دلیل مشخصات فنی یکسانی با این دو خودرو دارد. همین پیشرانه و گیربکس کوییک معمولی در مدل‌های جدیدتر نیز استفاده شده است.

خودرو ۴۵ نوشت، لیست آپشن‌های کوییک معمولی تقریبا خالی است و تنها آپشن قابل توجه آن سنسور عقب است. البته نمایشگر مولتی مدیا، استارت و ورود بدون کلید، و دوربین عقب به فهرست امکانات کوییک اتوماتیک اضافه شد.

کوییک مدل هاچبک ساینا و فیس‌لیفت تیبا ۲ است و روی همان پلتفرم تولید شد و از نظر ظاهری شباهت زیادی به دو خودرو کوچک سایپا دارد. با این حال، تغییرات اعمال‌شده در قسمت جلو خودرو، به‌ویژه طراحی سپر و چراغ‌ها نسبت به تیبا بسیار جذاب‌تر است.

کابین کوییک معمولی نیز طراحی مشابهی با تیبا برخوردار بوده اما تغییراتی در بخش کنسول میانی، غربیلک‌ فرمان، تودری‌ها و… قابل مشاهده است که باعث شد که ظاهر بهتری مثل ساینا داشته باشد. با این حال نمی‌توان از خودرو ارزان‌قیمت داخلی، انتظار طراحی داخلی عالی و مدرنی را داشت؛ سایپا کوییک نیز از این قاعده مستثنا نیست و صرفا به ارائه یک طراحی کابین نسبتا ساده و تا حدود قدیمی به مشتریان ایرانی بسنده کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا