بورس

قیمت عرضه اولیه در رقابت تعیین می‌شود

مدیر ارتباطات فرابورس ایران در مورد پویش «انتقاد از گرانفروشی سازمان بورس در عرضه اولیه فولاد صبا» گفت: قیمت عرضه‌های اولیه در شرایط رقابت تعیین می‌شود و گران‌فروشی در کار نیست.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان فارس با ثبت موضوع «انتقاد از گرانفروشی سازمان بورس در عرضه اولیه فولاد صبا» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «امروز فولاد صبا عرضه اولیه داشت که با توجه به اینکه تامین سرمایه دماوند ارزش دارایی‌های این شرکت را ۲۱۰۰ تومان برآورد کرده بود با گرانفروشی محض به قیمت ۳۶۰۰ تومان به فروش رفت. این عرضه فقط در ادامه ناکارآمدی‌های سازمان بورس توجیه پذیر است. سازمانی که هم و غم ان بالابردن شاخص کل است و با دعوت از مردم به سرمایه‌گذاری در بورس موجبات زیان اقشار بسیاری را فراهم اورده است.»

خبرنگار فارس موضوع را از فرابورس ایران، محل عرضه اولیه فولاد صبا پیگیری کرد،‌ در این زمینه حدیثه سادات موسوی مدیر ارتباطات فرابورس ایران به فارس گفت: در مورد کشف قیمت عرضه‌های اولیه، فرابورس ایران صرفاً فراهم کننده بستری است که سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند در این بستر روی قیمت رقابت کنند.

به گفته مدیر ارتباطات فرابورس، این نهاد (فرابورس) نقشی در تعیین قیمت ندارد و قیمت از طریق رقابت، کشف می‌شود.

موسوی این را هم بیان داشت که قیمت مبنای تعیین‌شده در آگهی عرضه نیز میانگین قیمت تمامی روش‌های ارزش‌گذاری بوده که به تأیید و امضای متعهد خرید عرضه نماد فولاد صبا با نماد معاملاتی «فصبا» رسیده است.


روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا