اقتصادی

قیمت نهایی گندم هفته آینده تعیین خواهد شد

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مقرر شد بعد از برگزاری یک جلسه کارشناسی دیگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳مشخص شود و به احتمال زیاد قیمت نهایی گندم هفته آینده تعیین خواهد شد.

به گزارش روند بازار، قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت:جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه این هفته برگزار شد، اما مصوبه‌ای نداشت زیرا در مورد تعیین قیمت پایه گندم نظرات متفاوت بود.

وی ادامه داد: قرار شد مجددا جلسه کارشناسی برگزار و قیمت پایه سال ۱۴۰۲ مشخص شود و بعد از آن برای قیمت گندم در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که امسال در اردیبهشت برگزار شد قیمت پایه گندم براساس تورم و افزایش قیمت کود از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسید، ولی سرپرست وقت وزارت جهادکشاورزی فرصت نکرد مصوبه را اعلام کند و بعد از معرفی وزیر جدید جهادکشاورزی نیز اعلام قیمت به تاخیر افتاد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اتاق اصناف کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، به ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که این قیمت بر اساس آنالیزهای انجام شده شامل هزینه تولید و سود متعارف است.

پیشه‌ور عنوان کرد: این یک قیمت پیشنهادی است و هنور در شورا تایید نشده است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود، گفت:بعد از تعیین قیمت گندم قیمت سایر محصولات نیز مشخص خواهد شد.

خبرنگار: سپیده رشید‌پورایی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا