اقتصادی

قیمت‌های عجیب و غریب گوشت قرمز

یک مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرده که قیمت گوشت نرخ مصوبی ندارد. حال بررسی بیشتر بازار گوشت نشان می‌دهد که قیمت یک بسته گوشت گرم خورشتی که پیش از این با قیمت ۵۰۹ هزار تومان کلی جنجال به پا کرده بود، اکنون به ۶۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سید احد یوزباشی، مدیرکل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی، در یک برنامه تلویزیونی درباره قیمت گوشت عنوان کرد: قیمت گوشت به صورت رسمی به ما اعلام نشده و در حال حاضر گوشت نرخ مصوبی ندارد!

نبود قیمت مصوب برای گوشت، منجر به مشاهده قیمت‌های عجیب و غریب در بازار شده است. با اینکه چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی عرضه گوشت با بسته‌بندی خاص را ممنوع کرد، اما همچنان در سایت‌های فروشگاهی شاهد عرضه این نوع محصولات گوشتی هستیم که قیمت‌های آن بسیار عجیب‌و غریب است.

قیمت گوشت گرم خورشتی تا یک هفته گذشته در بسته‌بندی یک کیلوگرمی با قیمت ۵۰۹ هزار تومان عرضه شده بود که واکنش بسیاری در پی داشت، اما قیمت همین گوشت، امروز با قیمت ۵۷۰ هزار تا ۵۹۹ هزار تومان در سایت‌های فروشگاهی آنلاین و فروشگاه‌ها در حال عرضه است.

قیمت گوشت
قیمت گوشت

اما بررسی بازار نشان می‌دهد در حال حاضر گوشت گرم خورشتی یک کیلوگرمی بسته‌بندی بین ۴۷۰ هزار تا ۵۱۰ هزار تومان، گوشت گرم راسته گوسفندی بدون استخوان ۷۷۰ هزار تومان، چرخ کرده گوسفندی ۳۸۸ هزار تومان، چرخ کرده مخلوط ۲۰۴ هزار تومان، ماهیچه گوسفندی بسته‌بندی ۴۹۰ هزار تومان به صورت بسته‌بندی در سایت‌ها فروشگاهی آنلاین و هایپرمارکت‌ها در حال فروش است.

قیمت گوشت

بر اساس قیمت جدید گوشت، نرخ گوشت ران گوسفندی ۱۷۳ هزار تومان، ران گوساله گوسفندی ۱۷۳ هزار تومان، سردست گوساله منجمد ۱۶۸ هزار تومان، گردن گوسفندی منجمد ۱۵۳ هزار تومان و راسته گوسفندی ۱۵۸ هزار تومان است.

فروش گوشت آهو

برخی سایت‌های فروشگاهی آنلاین نیز در اقدامی عجیب دست به فروش گوشت آهو کرده‌اند؛ آنطور که در سایت این فروشگاه آنلاین درج شد این آهوها پرورشی هستند.

قیمت گوشت آهو در بهمن ماه توسط این سایت بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بود اما قیمت آن امروز به کیلویی ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

در این سایت فروشگاهی، قیمت هر کیلو گوشت سردست آهو ۸۷۵ هزار تومان، فیله آهو ۹۳۷ هزار تومان، فیله استیک آهو ۹۶۲ هزار تومان، مغز ران آهو ۸۱۵ هزار تومان واستیک راسته آهو ۸۹۲ هزار تومان است.

گوشت وارداتی کیفیت ندارد

در حالی دولت تلاش کرد با واردات گوشت کمی التهاب بازار را کاهش دهد که امروز محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، از کیفیت گوشت‌های وارداتی انتقاد کرده و گفته است: در حال حاضر گوشت‌های وارداتی بین ۳۰ تا ۴۵ درصد چربی دارند، این موضوع باعث می‌شود کیفیت گوشت به شدت پایین بیاید.

او عنوان کرده است: این موضوع باعث می‌شود کیفیت گوشت به شدت پایین بیاید. طی بازدیدی که از مجموعه فروشگاه‌های توزیع‌کننده داشتیم، متاسفانه شاهد این بودیم که گوشت‌ها از لحاظ کیفیت، وضعیت خوبی ندارند و میزان چربی آن‌ها از حد استاندارد خیلی بالاتر است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که گوشت‌های وارداتی از نظر کیفیت وضعیت خوبی ندارند. چرا که گوشت باید حداکثر ۱۰ درصد نه ۴۰ درصد چربی داشته باشد و این مسئله پذیرفتنی نیست. ما این موضوع را به اطلاع وزارت جهاد کشاورزی رسانده‌ایم و به دستگاه‌های نظارتی نیز نامه نوشته‌ایم تا هر چه سریع‌تر موضوع را پیگیری کنند و گزارش دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا