اقتصادی

قیمت گوشت قرمز ۴ مرداد ۱۴۰۱/ احتمال افزایش نرخ گوشت در آستانه ‌ماه محرم

قیمت انواع گوشت قرمز امروز سه‌شنبه ۴ مرداد نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟

به گزارش روند بازار، قیمت گوشت قرمز در ۴ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

احتمال افزایش نرخ گوشت در آستانه ‌ماه محرم

عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی از احتمال بالای افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل نزدیک‌شدن به ‌ماه محرم خبر داد.

نیما حبیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر با اشاره به ثبات ایجاد‌شده در بازار گوشت گوساله به ایلنا گفت: «میزان خرید گوشت در هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر نوسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیادی را تجربه نکرد چراکه تقاضای چندانی برای خرید گوشت وجود ندارد؛ علاوه‌بر کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان گرمای هوا نیز بر ریزش مصرف گوشت تاثیر گذاشته است.‌»

وی با بیان اینکه بدون تردید در ‌ماه محرم شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار خواهیم بود، تصریح کرد: «در این‌ماه تقاضا برای خرید گوشت افزایشی می‌شود، از این‌رو این احتمال وجود دارد که قیمت گوشت ۱۰ تا ۱۵‌درصد افزایش پیدا کند.‌»

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت گوشت گوساله در هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر تغییر نکرده و ثابت مانده و مغز ران گوساله کیلویی ۲۲۰‌هزار ‌تومان و گوشت چرخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرده مخلوط ۱۷۵‌هزار‌ تومان به‌فروش می‌رسد. عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم‌بازاری در ایجاد تعادل در بازار ورود خواهد کرد؟

گفت: «شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک قابل‌توجهی دارد و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخل و خارجی را در شرایط حساس برای تنظیم‌بازار عرضه می‌کند و این احتمال وجود دارد از هفته آینده توزیع گوشت را در بازار آغاز کند.‌»

حبیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فر در ادامه با اشاره به شرایط تقاضا در بازارهای کشور ادامه داد: «میزان تقاضا برای خرید گوشت در ۲‌هفته اخیر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نبود که نیاز به ورود شرکت پشتیبانی امور دام احساس شود.‌»

وی با بیان اینکه واردات گوشت در حال انجام‌شدن است، تصریح کرد: «فاصله معناداری بین نرخ گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و از آنجایی‌که در بسیاری از هیات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گوسفند نذر می‌شود از گوشت گوساله به‌عنوان گوشت کمکی در خورشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌شود.‌» به گفته این فعال صنفی؛ گوشت گوساله گوشت خالص است که استخوان، چربی و غدد ندارد؛ از این‌رو از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است که گوساله خریداری شود اما از آنجایی‌که این تفکر وجود دارد که گوشت گوساله طبع سرد دارد، مردم بیشتر گوشت گوسفندی خریداری می‌کنند. این درحالی است که برخی از فعالان این بازار معتقد هستند مبارزه با قاچاق گوشت از کشور به برخی از کشورهای همسایه که از مدت‌ها پیش آغاز شده، فعلا با کاهش محسوس قاچاق همراه بوده و به همین دلیل بازار از لحاظ عرضه و همچنین کنترل قیمت در وضعیت بهتری نسبت به‌ ماه‌های قبل قرار گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا