اقتصادی

قیمت گوشت قرمز اعلام شد

قیمت گوشت قرمز امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. با وجود افزایش عرضه و اشباع شدن بازار، تقاضا کاهش یافته است. این احتمال وجود دارد که با نزدیک شدن به عید قربان تقاضا افزایش یابد و بازار ثبات پیدا کند.

به گزارش روند بازار، گوشت قرمز یکی از اقلام مهم در سفره ایرانیان محسوب می‌شود. طبق داده‌های منتشرشده، امروز گوسفند زنده به قیمت ۳۴۹ هزار تومان به ازای هر کیلو گرم، ران ممتاز گوسفندی با قیمت ۸۹۷ هزار تومان و گوشت نیم‌شقه گوسفندی حدود پنج کیلو‌گرم هم به قیمت ۷۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

راسته بدون استخوان گوسفندی ۷۰۰ هزار تومان، گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و بدون چربی ۵۸۶ هزار تومان و بسته شقه گوسفندی ۱۰ کیلو‌گرمی  735 هزار تومان به ازای هر کیلو‌گرم قیمت‌گذاری شده است.

ماهیچه گوسفندی یک کیلو‌گرمی با قیمت ۶۵۰ هزار تومان، ران گوسفندی با قیمت ۷۴۰ هزار تومان و سردست گوسفندی ممتاز هم با قیمت ۸۴۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

گوشت شقه گوسفندی با قیمت ۶۱۵ هزار تومان، آبگوشتی گوسفندی درجه‌یک در بسته‌های دو کیلویی نیز با قیمت ۵۱۵ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

شیشلیک هم با قیمت ۷۳۵ هزار تومان، گردن گوسفندی با قیمت ۵۵۰ هزار تومان و سردست گوسفندی بره در بسته‌های ۳.۵ کیو‌گرمی به قیمت ۶۰۵ هزار تومان به ازای هر کیلو‌گرم به فروش می‌رسد.

دنبه گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد ۱۸۷ هزار تومان، مایه کباب کوبیده گوسفند و گوساله ۲۲۷ هزار تومان و قلوه‌ گاه پاک‌شده گوسفندی هم ۴۷۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

مقایسه قیمت‌ها با قیمت‌های روز گذشته

اگر این قیمت‌ها با قیمت‌های چهارم خرداد مقایسه شود مشخص می‌شود، قیمت گوسفند زنده، گوشت نیم‌شقه گوسفندی پنج کیلوگرمی، راسته بدون استخوان گوسفندی، گوشت خورشتی بدون استخوان و بدون چربی، ران گوسفندی و گردن گوسفندی ثابت بوده است.

قیمت ران ممتاز گوسفندی با ۷.۵ درصد افزایش، از ۸۳۰ هزارتومان به ۸۹۷ هزارتومان رسید. قیمت ماهیچه گوسفندی یک کیلو‌گرمی هم سه درصد افزایش پیدا کرده و از ۶۵۰ هزار تومان به ۶۷۰ هزار تومان رسیده است. درحالی‌که قیمت شقه گوسفندی ۱۰ کیلو‌گرمی حدود یک درصد کاهش یافته است.

وضعیت عرضه و تقاضا در بازار

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار کرد در فصل بهار و تابستان به دلیل زایش‌های بهاری و واردات گوشت، بازار اشباع می‌شود و عرضه در بازار افزایش پیدا می‌کند. اما در مقابل، تقاضا هم کاهش می‌یابد.

با توجه به نزدیک شدن به عید قربان، احتمال افزایش تقاضای دام زنده و گوشت قرمز در بازار وجود دارد. ابن افزایش تقاضا به ثبات پیدا کردن بازار کمک می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا