اقتصادی

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۱۷ شهریور / اپل قیمت آیفون را افزایش می‌دهد

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در بازار امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در جدول‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌های موبایل که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

اپل احتمالا قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را افزایش می‌دهد

TSMC، تامین‌کننده تراشه‌ آیفون اپل قیمت چیپ‌های خود را افزایش می‌دهد و با وجودی که پیشتر گفته شده بود چنین افزایش قیمتی منجر به عرضه سری آیفون ۱۳ با قیمت بالاتر می‌شود، ظاهرا نباید منتظر چنین سناریویی باشیم. در حقیقت انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۴ برای سال ۲۰۲۲ را افزایش دهند.

اوایل شهریور ماه اخباری در مورد افزایش ۳ تا ۲۰ درصدی قیمت تراشه‌های TSMC منتشر شد. در همان مقطع زمانی برخی منابع آگاه بازار گزارش‌هایی را مبنی بر افزایش قیمت احتمالی آیفون ۱۳ منتشر کردند، اما اکنون گفته می‌شود این افزایش قیمت مشمول نسل بعدی آیفون نخواهد شد.

TSMC نسبت به رقبای خود رویکرد متفاوتی را برای افزایش قیمت در پیش گرفت و از سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، قیمت تراشه‌های خود را به تدریج افزایش داد. براساس گزارش‌ها، تراشه‌های ۷ نانومتری و کوچکتر این شرکت با افزایش قیمت ۱۰ درصدی و تراشه‌های ۱۶ نانومتری و بزرگتر با افزایش قیمت ۲۰ درصدی روبرو می‌شوند. قرار است این قیمت‌ها تا نهم مهر ماه نهایی شوند و مشتریان این شرکت فرصت دارند تا قبل از فرارسیدن موعد مقرر شده،‌ در مورد افزایش قیمت با این شرکت مذاکره کنند.

گفته می‌شود تغییر قیمت روی سفارش‌های فعلی اعمال نخواهد شد. در نتیجه انتظار می‌رود با توجه به تاخیر در ارائه سفارش‌ها، این روند افزایشی در سال ۲۰۲۲ برای اپل اعمال شود. از سوی دیگر برخی منابع آگاه بازار می‌گویند چنین افزایش‌ قیمت‌هایی راهکاری برای گرفتن سفارش بیشتر در بازار رقابتی است.

از آنجایی که TSMC نمی‌خواهد قیمت سفارش‌های قبلی از ۹ مهر ماه را افزایش دهد، مشتریان ترغیب می‌شوند که قبل از این تاریخ به سراغ این کمپانی بروند. بنابراین TSMC می‌تواند سفارشات زیادی از شرکت‌های مختلفی مانند اپل دریافت کند.

در حالی که TSMC هزینه تولید تراشه‌های اپل در ۲۰۲۲ را احتمالا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد، هنوز نمی‌دانیم چنین موضوعی تا چه اندازه روی قیمت محصولات آینده اپل تاثیر می‌گذارند. شاید سری آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ که در آینده نزدیک معرفی می‌شوند، ۱۰ درصد بالاتر باشد.

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

قیمت گوشی‌های شرکت هواوی

قیمت گوشی‌های شرکت هواوی

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا