کسب و کار

لایت فرم یا یونیپلکس جایگزین یونولیت

برای خرید لایت فرم با قیمت مناسب از یونیپلکس اقدام نمایید. لایت فرم ها قالب های سبز رنگ یا آبی که در بین  تیرک هایی به جای یونولیت مورد استفاده قرار میگیرند. و از آنها به عنوان قالب هایی که میتوان به جای  یونولیت استفاده کرد

آنها  به خاطر  ایراداتی که  در استفاده  و انتقال دارند و چون  رو به نسوخ هستند دارای هزینه های گزاف هستند باعث شد مهندس های این زمینه را به تفکر بیشتر مجبور کند تا محصولی را ارائه دهند که میشد  قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.

یکی از انواع قالب هایی که جایگزین بلوک های یونولیتی شده است، همین قالب های لایت فرم است، استفاده از این قالب ها در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است، زیرا این قالب های ویژگی های بسیار جالبی دارند، استفاده مفید از این قالب ها می تواند در مقابل بسیاری از حوادث بد که ممکن است برای ساختمان شما اتفاق بیافتد مشکل گشا باشد، مثلا استفاده از این گونه قالب ها می تواند مسبب این باشد که اگر آتش سوزی اتفاق افتاد، به دلیل این که این قالب ها از سقف جدا شده و کنار گذاشته شده اند، می تواند سهم به سزایی در مشتعل نکردن آتش داشته باشد. یا از دیگر مزایا آن می توان به این مورد اشاره کرد که بلوک های یونولیتی برای طبیعت دارای ضررهای بسیاری می باشند، استفاده از این بلوک ها در بلند مدت طبیعت را آلوده می کند، اما با استفاده از قالب های غیر ماندگار این مورد اتفاق نمی افتد. البته قالب هایی مانند یونیپلکس جایگزین این قالب های لایت فرم شده اند که بعدا در این خصوص توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

قالب ایران سقف جایگزین خوبی برای بلوکهای پلی استایرن در اجرای سقف های تیرچه بلوک است که قابلیت استفاده بیش از ۵۰ بار قالب بندی را دارد که در هر دو نوع سقف تیرچه بتنی و فلزی کاربرد دارد. این قالب ها با طولهای ۵۰،۴۰،۳۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و با عرض۴۳ سانتیمتر تولید می شود.

لایت فرم مناسبترین جایگزین برای قالب تیرچه درجا و بلوک های پلی استایرن می باشد. قالب سقفی چند بار مصرف میتواند هم در سقف هایی با اسکلت فلزی و اسکلت بتنی مورد استفاده قرار گیرد.

قالب تیرچه درجا را میتوان با استفاده یک کارگر ساده بعد از بتن ریزی از سقف خارج کرد و برای استفاده در سقف بعدی آماده کرد. لازم به ذکره که لایت فرم ها در صورت شکستن و آسیب دارای گارانتی تعویض میباشند.اجرای قالب سقفی پلاستیکی که به قالب سقفی سبز رنگ نیز معروف است هیچ تفاوتی با بقیه قالب سقفی و یا یونولیت ندارد و جه از نظر اجرا راحتر میباشد و به دلیل مقاومت بالای قالب سقفی چند بار مصرف پلاستیکی در هنگار اجرا نمیشکنند.و عدم آتش سوزی قالب لایت فرم بزرگترین امتیاز نسبت به یونولیت سقفی میباشد.

تعدادمصرف و گارانتی قالب لایت فرم ها

از قالبهای لایت فرم  می‌توان تقریبا ۵۰ بار استفاده کرد بدین شکل که آنها را در میان تیرچه ها قرارداد ، سقف را بتن ریزی کرد و مجددا از زیر سقف  قالب ها را به راحتی و بدون نیاز به روغن کاری خارج کرد و در سقف بعدی از آن استفاده کرد ..

نحوه اجرای لایت فرم

لایت فرم نیاز به هیچ تیم متخصص و یا کاربلدی ندارد در واقع همان آرماتوربندی که سقف شما را با یونولیت اجرا می‌کند می‌توانند از این قالب ها به راحتی استفاده و به اسانی آن را از زیر سقف بعد از بتن ریزی خارج کند.

انواع قالب لایت فرم

لایت فرم یا یونیپلکس جایگزین یونولیت

در کشور ما تیرچه های سقفی در دو حالت ۵۰ سانت و ۷۰ سانت یا به عبارتی تیرچه خرپایی و کرومیت اجرا میگردد. قالب های جایگزین یونولیت یا لایت فرم نیز در دو سایز تولید می شود تا بتواند به راحتی جایگزین یونولیت  با عرض ۵۰ و یا عرض ۷۰ سانتیمتر شود حجم زیاد یونیلیت باعث میشود که مشتری هزینه ی بالایی را جهت حمل و نقل متحمل میشود. اما قالب های لایت فرم یا قالب های پلاستیکی چون در هنگام حمل در داخل همدیگر چفت میشوند هزینه ی کمتری را به بار می آورند.

دیگر مزایا

عدم اشتعال زایی از دیگر مزایای آن میباشد موضوعات ایمنی در ساختمان و آتش سوزی هایی که علت اصلی آن یونولیت بوده بسیار مورد توجه قرار گرفته است قالب های لایت فرم به دلیل خارج کردنشان از سقف بعد از بتن ریزی خطر آتش سوزی را به دنبال ندارند.

یونولیت معمولا آلودگی زیادی ایجاد می نماید. با استفاده از لایت فرم دیگر این آلودگی ها را در هنگام اجرای ساختمان دیده نمیشود.استفاده از یونولیت در سازه های آموزشی و دولتی ممنوع است و این ممنوعیت کم‌کم به تمامی ساختمان‌ها مربوط خواهد شد.

از دیگر معایب یونولیت شکستگی آن در هنگام بتن ریزی می باشد که این موضوع هم باعث به خطر افتادن جان کارگران در هنگام بتن ریزی می گردد و هم باعث هدررفتن بتن و در نههایت ضرر اقتصادی در هنگام اجرای پروژه می شود.

بهترین متریال برای سقف های اکسپوز و مخصوصاً سقف های پارکینگ استفاده از قالبهای لایتفورم میباشد به این شکل که پس از استفاده از این قالب ها به علت اینکه این قالب ها از زیر سقف خارج گشته و برای عملیات‌های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد شما سقفی اکسپوز  دارید.

قالب لایت فرم به علت این که چند بار مصرف می باشد و بعد از بتن ریزی از سقف خارج میشود نسبت به یونولیت ها سقف را سبک تر میکند..

قالب لایت فرم یا جایگزین یونولیت

قالب جایگزین یونولیت با توجه به پیشرفت علم و  تکنولوژی بوجود آمده و جزو روش های نوین در صنعت ساختمان برای سازندگانی که به دنبال راهی برای افزایش میزان سوددهی، استفاده کمتر از نیروی انسانی وتسریع کردن زمان اجرا میباشند.)

مقایسه قیمت قالب جایگزین یونولیت با یونولیت


در هنگام اجرای سقفهای تیرچه بلوک به صورت پاشنه بتن یا کرومیت برای پر کردن فاصله بین تیرچه ها از یونولیت استفاده میشود ولی آیا استفاده از یونولیت مقرون به صرفه است یا قالب های جایگزین یونولیت یا همان قالب سقفی؟

برای محاسبه هزینه کلی اجرای سقف با یونولیت و جایگزین یونولیت علاوه بر قیمت جایگزین یونولیت و موارد دیگری نیز همچون راویزکاری در قیمت تمام شده اجرای سقف تاثیر گذار می باشند
در سال های گذشته استفاده از یونولیت برای اجرای سقف های تیرچه بلوک بسیار مقرون به صرفه تر بود به دلیل اینکه بعد از اتمام بتن ریزی سقف بر روی یونولیت گچ کاری انجام می شد و سقف نهایی ما به دست می آمد ولی امروزه در آیین نامه نظام مهندسی این کار مورد قبول نمی باشد
خالی بودن فضای یونولیت بعد از اجرای کار یکی از معایبی بود که در گذشته مانع استفاده از جایگزین یونولیت برای سقف های تیرچه بلوک بود که باید حتما زیر آن با راویز کاری بسته میشد تا قابلیت اجرای گچ کاری برای به دست آوردن سقف نهایی به وجود بیاید.


 اما امروزه بعد از اجرای بتن ریزی حتی با یونولیت اجازه گچکاری بر روی یونولیت داده نمی‌شود و باید سقف به صورت کامل با فاصله ۵ سانتی متری از یونولیت راویز شود تا از آتش گرفتن یونولیت جلوگیری شود و حرارت مستقیم به یونولیت ها نرسد به همین دلیل از لحاظ زیر سازی بعد از بتن ریزی تفاوتی بین اجرای سقف با یونولیت و جایگزین یونولیت در زمان حاضر وجود ندارد.
قیمت جایگزین یونولیت نسبت به قیمت هر بلوک یونولیت زیادتر می باشد ولی قابلیت تکرار استفاده از قالب جایگزین یونولیت باعث شده در طول زمان استفاده از این قالب ها بسیار به صرفه تر باشد چون در صورت استفاده درست از قالب های سقفی شما میتوانید بالای ۳۰ بار از هر قالب استفاده کنید.

شیوه اجرای قالب جایگزین یونولیت

 قالب ها را با پیچ های مناسب و تا طول مورد نیاز به همدیگر وصل می کنند. بعد از قرار گیری قالب جایگزین یونولیت و اتصال به یکدیگر به تیرهای اصلی نیز متصل می گردند و در پوششی مناسب با اندازه قالب در انتهای آن بسته می‌شود. در این سقف ها برای زیرسازی مانند مراحل زیر سازی در سقف های دیگر عمل می کنیم به این صورت که ابتدا جکها و زیر سازی با پروفیلهای چوبی یا فلزی یا مصالح مشابه انجام می شود و اگر ارتفاع طبقات افزایش پیدا کرد از داربست یا سازه هایی که قابلیت مونتاژ دارند استفاده می شود بعد از انجام این کارها قالب سقف پلاستیکی را روی آنها می چینیم و بعد از چرب کردن قالب ها البته در صورت نیاز در اغلب موارد میلگردهای مورد نیاز داخل قالب ها نصب میشوند. استفاده از این روش نیاز به جوشکاری ساخت خرپا و میلگرد مونتاژ را از بین می‌برد و فقط آرماتورهای اصلی برای اجرای درجای تیرچه ها نیاز داریم.

افزایش قدرت تیرچه با استفاده از لایت فرم

همچنین با توجه به اینکه عرض تیرچه افزایش پیدا کرده است نیاز به تیرچه دوبل منتفی گردید و موجب سبک شدن شده است. بعد از اینکه میلگردهای حرارتی نصب شدند و برای پوشش مناسب بتن و میلگردهای حرارتی، اسپیسر روی قالب ها قرار داده شد سقف برای بتن ریزی آماده می گردد.

زمان مورد نیاز قالب جایگزین یونولیت برای باز شدن

حدودا ۷ روز باید صبر کرد تا بتن شکل قالب جایگزین یونولیت را به خود بگیرد و خشک شود و بعد از آن قالب ها را به راحتی و بدون نیاز به مواد جدا کننده بتن را از قالب خارج کرد. شرط استفاده از سطح صاف و نمایان بتن وعدم بکارگیری نازک کاری در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها و غیره است که از بتن با روانی مناسب استفاده شود پخش و ویبره مناسب نیز انجام شود.

روش باز و بسته کردن قالب جایگزین یونولیت

سوراخ هایی برای باز و بسته کردن قالب ها توسط اهرم تعبیه شده است. استفاده از اهرم در بازو بسته کردن قالب ها برای بالا بردن سرعت اجرای قالب بندی بسیار موثر است.

شرایط نگهداری قالب جایگزین یونولیت

جنس آنها پلاستیکی است، مانند قالب های فلزی دچار پوسیدگی نمی شوند و نیازی به نگهداری در شرایط بخصوص ندارند و می‌توان آنها در محل مرطوب، گرم و یا حتی خشک نگهداری کرد.

لایت فرم یا یونیپلکس جایگزین یونولیت در سقف

همان طور که می دانید می توانید برای خرید یونولیت سقفی از یونیپلکس که جایگزین آن است اقدام نمایید. این شرکت دانش بنیان با تولید محصول کاملا بومی و استاندارد نیاز بسیاری از افراد را در امر ساختمان سازی برآورده نموده و با استفاده از محصولات این شرکت می توانید ساختمان های خود را بدون مشکل خاصی بسازید ما اغلب سعی می کنیم تا با معرفی این محصولات به شما در هزینه هایتان صرفه جویی نماییم. 

در خرید یونولیت حتما باید با مشاوره با متخصصین بهترین نوع یونولیت را انتخاب کنید. اما محصول جدیدی که نخستین تولیدکننده بلوک یونولیت در ایران، آن را تولید کرده است، بسیار مزایای بهتری نسبت به یونولیت دارد، نام این محصول یونیپلکس است که برای اجرای سقف از آن استفاده می شود. یونیپلکس مزایای زیادی نسبت به یونولیت دارد.  برای مثال از آنجا که بلوک های یونولیت ماندگار هستند، در برابر آتش سوزی بسیار آسیب پذیر می باشند، اما از آنجا که بلوک های یونیپلکس غیرماندگار هستند، سقفی که با این بلوک ها ساخته شود از این آسیب مصون است، در ادامه مزایا و توضیحات بیشتری را از یونیپلکس با شما در میان خواهیم گذاشت.

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم کلیاتی از لایت فرم و یونیپلکس خدمت شما ارائه نماییم. همچنین در خصوص نحوه خرید لایت فرم و یونیپلکس و اینکه این محصولات را از کجا بخریم با شما مطالبی را عنوان نمودیم در ادامه کار شما می توانید با تماس گرفتن با شماره هایی که برای تهیه این محصول در این سایت هست با کارشناسان یونیپلکس صحبت نموده و از آخرین اطلاعات در این حوزه بهره مند شوید، امیدواریم که گام هرچند کوچکی در این زمینه برای شما برداشته شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا