سیاسی

لایحه جامع انتخابات به مجلس ارائه شود

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های برگزاری انتخابات و زمان مردم برای شرکت در رای‌گیری از وزارت کشور خواست لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش روند بازار، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور موظف است لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و انتخابات‌ ما باید در کمترین زمان و با هزینه کم برگزار شود.

مهر گزارش داد، علی‌اکبر کریمی تاکید کرد: بازنگری در قوانین انتخابات اعم از قانون انتخابات ریاست جمهوری، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها ضرورت دارد. باید قوانین انتخاباتی ما با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انطباق داشته باشد.

کریمی بیان کرد: متاسفانه شاهد برگزاری چند انتخابات با چند قانون متفاوت هستیم. در حالی که فرآیند انتخابات و تشریفات آن نسبتا ثابت است و بهتر است که یک قانون جامع انتخابات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر زمانی در مقاطع قبل شاهد بودیم که انتخابات به‌صورت جداگانه برگزار می‌شد، اما پس از مدتی تصمیم‌گیری شد که انتخابات خبرگان رهبری با انتخابات مجلس و انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات شوراها در یک روز برگزار شود.

کریمی با بیان اینکه ما باید از این تجارب استفاده کنیم و در قانون جامع انتخابات باید تکلیف تمام انتخابات‌ها مشخص شود، تاکید کرد: وزارت کشور موظف است لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

اگر این اتفاق بیفتد، منطقی‌تر است و باید سیاست‌های کلی انتخابات به‌عنوان سند بالادستی مبنای تدوین این لایحه قرار گیرد.

وی گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان مردم لازم است قانون انتخابات به‌نحوی ساماندهی شود که انتخابات ما در کمترین زمان و با هزینه کم برگزار شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا