بورس

خبری مهم درباره عرضه اولیه روز چهارشنبه

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که کارگزاری‌ها خرید خودکار عرضه اولیه را لغو کرده‌اند. این موضوع تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته در سایت کارگزاری مفید اطلاعیه‌ای مبنی بر لغو دستور خرید خودکار منتشر شد. در این اطلاعیه آمده، از ۱۵ شهریور ماه سفارش خرید خودکار از دستور کار این کارگزاری لغو می‌شود. حالا چرا مفید اقدام به این کارکرد؟

طبق دستورالعمل جدید سازمان بورس برای عرضه‌های اولیه که در جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق و بهادار در ۲۸ تیر ۱۴۰۰ به تصویب رسیده است، خرید خودکار عرضه اولیه کارگزاری‌ها لغو شده است.

کارگزاری مفید هم در اطلاعیه‌ای به کاربران خود اطلاع‌رسانی کرده تا برای خرید دو عرضه اولیه «فجهان» و «کیمیاتک» در روز چهارشنبه سفارش خود را در پنل کارگزاری مفید خود ثبت و ارسال کنند.

این در حالی بود که پیش از این اخباری مبنی بر لغو عرضه اولیه خودکار نمادهای فرابورسی هم منتشر شده بود. طبق دستورالعمل شرکت فرابورس ایران از این پس خرید عرضه اولیه های شرکت فرابورس از طریق کارگزاری‌ها به صورت خودکار انجام نخواهد شد و کاربران در صورت تمایل برای خرید این عرضه‌ها در هر عرضه اولیه به صورت مجزا در روز و ساعت عرضه درخواست خرید خود را از طریق سامانه  آنلاین یا آفلاین ثبت سفارش نمایند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا