دانش و فناوری

لیست برترین کارفرمایان جهان سال ۲۰۲۳ فوربس منتشر شد / سامسونگ در رتبه اول

پس از سامسونگ، نام شرکت‌های دیگری از جمله مایکروسافت، آلفابت و اپل در این فهرست دیده می‌شود.

روند بازار – فوربس با همکاری شرکت تحقیقات بازار Statista، هفتمین فهرست سالانه از بهترین کارفرمایان جهان را منتشر کرده است که محیط کاری مثبتی را به کارمندان خود ارائه می‌کنند. سامسونگ برای چهارمین سال متوالی صدر جدول این فهرست را تصاحب کرده است.

در نسخه ۲۰۲۳ فهرست بهترین کارفرمایان جهان فوربس پس از سامسونگ، به‌ترتیب نام مایکروسافت، آلفابت و اپل دیده می‌شود. سامسونگ که یک بار دیگر جایگاه اول این فهرست را تصاحب کرده است، اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ و با پیشی‌گرفتن از آلفابت موفق شد تا سلطنتش را آغاز کند و اکنون برای چهار سال پیشتازی خود را حفظ کرده است. آلفابت پیش از این سه سال متوالی در صدر جدول قرار داشت.

فوربس هفتمین فهرست سالانه از بهترین کارفرمایان جهان را منتشر کرد

فهرست فوربس براساس نظرسنجی انجام‌شده از بیش از ۱۷۰ هزار کارمند در ۵۰ کشور ایجاد شده است. در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در مورد مسائلی ازجمله اینکه آیا شرکت خود را به خانواده یا دوستان توصیه می‌کنند سؤال شده است و همچنین از آن‌ها خواسته شده تا کارفرمایان خود را براساس معیارهای مانند استعدادیابی، ارائه گزینه‌های کار از راه دور، مرخصی، تنوع، تعادل بین کار و زندگی و خدمات شرکت ارزیابی کنند.

سامسونگ با بیش از ۲۷۰ هزار نیروی کار جهانی، یکی از بزرگ‌ترین کارفرماهای جهان محسوب می‌شود و این امر موفقیت غول کره‌ای در زمینه راضی نگه‌داشتن کارکنان خود را نشان می‌دهد.

گوگل

فهرست بهترین کارفرمایان جهان فوربس برای سال ۲۰۲۳ عمدتاً از شرکت‌های فناوری تشکیل شده است. بااین‌وجود، برخی غول‌های فناوری جایگاه پایینی در آن دارند. به‌عنوان مثال، نام آمازون در رتبه ۳۸ و نام متا در رتبه ۹۸ لیست دیده می‌شود.

چند روز پیش مطالعه دیگری برترین مدیران عامل جهان را لیست کرده بود. در این مطالعه «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، جایگاه اول را کسب کرده بود و «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در جایگاه چهارم قرار داشت. «داگ مک‌میلان» مدیرعامل خرده‌فروشی وال‌مارت، و «نیکش آرورا»، مدیرعامل شرکت امنیت سایبری پالو آلتو نتورکس، رتبه‌های دوم و سوم را تصاحب کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا