ورزش

لیگ تا اطلاع ثانوی تعطیل!

هنوز مشخص نیست به دلیل برنامه های فوتبال ملی، لیگ ایران از چه تاریخی دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، النصر بعد از سفر پرماجرا به تهران و بازی با پرسپولیس، جمعه در لیگ عربستان با الاهلی بازی کرد و با نمایش بسیار خوبی که داشت موفق شد صدر نشین لیگ را ۴-۳ شکست دهد.

آنها شنبه هم با الرائد بازی کرده بودند، یعنی یاران رونالدو مجبور شدند در ۷ روز سه بار در لیگ و آسیا بازی کنند. حال همین چند خط بالا را با لیگ در کما رفته ایران مقایسه کنید.

از ابتدای شروع لیگ تا این لحظه فقط چهار بازی از هفته پنجم برگزار و هفته ششم هم به خاطر بازی‌های آسیایی لغو شد. عربستان هم در هانگژو تیم دارد، ولی لیگ این کشور به طور منظم برگزار می‌شود و هیچ یک از قوانین عجیب و غریبی که در لیگ ایران حاکم است آنجا مانع برگزاری بازی ها نمی‌شود.

اما در ایران لیگ برتر، مهمترین مسابقات فوتبال کشور را برای تورنمنتی تعطیل کرده‌اند که نه در تقویم فیفا است، نه کنفدراسیون آسیا و مدال احتمالی‌اش بیشتر برای کمیته المپیک جذاب است و لا غیر! سازمان لیگ که قاعدتا باید حافظ منافع لیگ برتر باشد، از آنجایی که زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است عملا هیچ اختیاری از خودش ندارد.

برای فدراسیون نیز مشخص شده که باشگاه‌ها در اولویت آخرند، وگرنه می‌توانست تیم جوانی به چین بفرستد تا لیگ بیشتر از این لطمه نخورد. به جز سه تیمی که در لیگ قهرمانان حاضرند، بقیه تیم‌ها مجبورند با این تعطیلات طولانی کنار بیایند.

مثلا استقلال باید تا بازگشت تیم امید منتظر بماند، یعنی فاصله بین دو بازی‌اش ممکن است به ۵۰ روز برسد. این درحالی است که به جز ایران تمام لیگ‌های مطرح آسیایی این روزها با قدرت مشغول برگزاری هستند و تنها لیگ برتر ایران به دلیل بازی‌های آسیایی درگیر تعطیلی شده است.

لیگ بیست و سوم برای جام ملت‌های آسیا هم تعطیل خواهد شد و علاوه بر آن روزهای فیفا را هم باید در نظر گرفت. برای تیم‌هایی که به خاطر بودجه محدود و آیین‌نامه دست و پا گیر با دردسر زیاد بسته‌ شده‌اند، هرکدام از این تعطیلی‌ها سم است و کیفیت نازل بازی‌ها بیش از این افت می‌کند.

تعطیلات نیم فصل نداریم!

جام ملت‌های آسیا ۱۲ دی‌ماه آغاز خواهد شد و بعد از فیفادی ماه نوامبر، مسئولان سازمان لیگ حدود یک ماه فرصت دارند تا برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم را انجام بدهند که احتمالاً مسابقات با تراکم هر ۵ روز یک‌بار برنامه‌ریزی خواهد شد که در این‌صورت مسابقات لیگ بیست‌وسوم به نیم‌فصل خود نزدیک می‌شود. البته که بازهم در جریان بودن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دردسرساز است و همین مسئله باعث شده تا قطعاً لیگ بیست‌وسوم به پایان نیم‌فصل خود تا پیش از جام ملت‌های آسیا نرسد و در خوشبینانه‌ترین حالت، رقابت‌ها تا هفته چهاردهم پیگیری خواهد شد!

البته اگر در این میان، کادرفنی تیم ملی برنامه‌ای برای برپایی اردوی داخلی تا پیش از جام ملت‌ها نداشته باشد؛ موضوعی که در امیر قلعه‌نویی در مصاحبه اخیرش به آن اشاره کوتاه و گذرایی داشت! با تمام این‌ها اگر تیم امید بتواند تا فینال صعود کند، شاهد تعویق قطعی هفته هفتم هم خواهیم بود.

البته که اگر تیم امید حذف شود، شاید پیش از فیفادی مهرماه مسئولان بتوانند یکی-دو هفته‌ای را پیش ببرند و البته هنوز تکلیف زمان برگزاری‌های بازی‌های معوقه هفته پنجم و ششم هم مشخص نیست. تنها چیزی که مشخص است اینکه مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و سوم تعطیلات زمستانی نخواهد داشت و بلافاصله پس از پایان جام ملت‌ها ادامه بازی‌های نیم فصل برگزار می‌شود و پس از آن نیم فصل دوم شروع می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا