اقتصادی

مؤسس شرکت تسلا چهارمین فرد ثروتمند جهان شد

با روند تاریخی رشد سهام تسلا، ایلان ماسک، مؤسس تسلا چهارمین فرد ثروتمند جهان شد.

روند بازار – به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، روند تاریخی رشد سهام تسلا باعث شد تا ایلان ماسک، مؤسس این شرکت به چهارمین ثروتمند برتر جهان تبدیل شود.

ارزش سهام تسلا امسال با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و افزایش فروش شرکت، بیش از ۳ برابر شده است.

ثروت خالص ماسک در حال حاضر به ۸۴.۸ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، ایلان ماسک، ۷.۸ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است و حالا در بالای سر خود در فهرست بزرگترین ثروتمندان جهان، تنها مارک زاکربرگ از فیسبوک (با ثروت ۱۰۰ میلیارد دلار) بیل گیتس از مایکروسافت (با ثروت ۱۲۱ میلیارد دلار) و جف بزوس از آمازون (با ثروت ۱۸۸ میلیارد دلاری) را می‌بیند.

ثروت ایلان ماسک می‌تواند در صورتی که شرکت هوافضای او( اسپیس ایکس)، بتواند ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران جذب کند، از این هم بالاتر خواهد رفت.

در معاملات روز گذشته سهام تسلا ۱۱.۲ درصد جهش کرد و هر سهم آن برای اولین بار به قیمت ۱۸۳۵ دلار رسید.

این اتفاق باعث شد تا ارزش شرکت تسلا به ۳۸۸ میلیارد دلار برسد که از ارزش روی هم رفته جنرال موتورز، فورد موتور، فیات کرایسلر و تویوتا موتور، بیشتر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا