اقتصادی

مادران بدون قرعه‌کشی برنده خودرو می‌شوند؟

ایران‌خودرو و سایپا، بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، موظف به فروش خودرو به مادران بدون قرعه‌کشی شده‌اند و طرح‌های فروش آن را هم هر هفته برگزار می‌کنند. اما آیا واقعا، همه متقاضیان این طرح‌ها، می‌توانند خودرو دریافت کنند؟ نظر مردم چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت نیوز، ایران‌خودرو و سایپا بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف به اجرای طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران شده‌اند. خودروسازان اجرای این طرح را از اسفند ۱۴۰۰ آغاز کرده‌اند.

برخی از متقاضیان مدعی شدند که در طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، اما موفق به خرید خودرو نشده‌اند.

ماجرا چیست؟


شرکت ایران‌خودرو نیز اعلام کرد: از آغاز این طرح قرعه‌کشی انجام گرفت. زیرا تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت ایران‌خودرو بود. در هیچ فروشی تعداد متقاضیان کمتر از ظرفیت نبوده تا بدون قرعه‌کشی خودروها به فروش برسند.

به گزارش ایران‌خودرو، تعداد ثبت‌نام کنندگان به مرور در حال کاهش است. ممکن است در طرح‌های فروش آینده ظرفیت ثبت‌نام و تعداد متقاضیان به تعادل برسد و خودروها بدون قرعه‌کشی به دست متقاضیان برسد.

پیش از آغاز این طرح نیز، سایپا تاکید کرده که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول، که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذی‌ربط برسد، امکان واریز وجه را دارند.

نظر مردم چیست؟


در ادامه نظر برخی از مخاطبان را می‌خوانیم.

«سلام. وام مسکن مادران فرزند سوم که ثبت‌نام کردم دو دقیقه طول نکشید. اداره ثبت احوال صحت اطلاعات مادر و فرزند سوم رو تایید کرد. در تعجبم چرا ایران‌خودرو جواب قرعه‌کشی مادران رو سه روز طول میده تا اعلام کنه. مسئولان محترم مردم ایران زرنگ شدند. بسه دیگه کلاه گذاشتن سر مردم بیچاره.».

«سلام. این چه قانونی هست که مادران دو فرزند و بیشتر. بعضی‌ها سه یا چهار فرزند دارند و درآمد کم. اگر هم می‌خواهید عادلانه تقسیم کنید. باز شرط ماشین به نام مادر نباشد را بزنید تا ماشین به دست مادر واقعی برسد.».

«من ثبت‌نام کردم می‌گه به شما تعلق نمی‌گیره. مگه آقای رئیس جمهور نگفتند هر که فرزند دومش بیاد به دنیا می‌تونه ماشین ثبت‌نام کنه؟ این بود حمایت از فرزندآوری؟».

«سلام من هم گواهی‌نامه دارم هم بچه دومم تو ۲/۱ به دنیا آمده. چرا اونایی که واجد شرایط هستن حقشون ضایع هست؟ اونایی که گواهی‌نامه ندارن هم ثبت‌نام میکنن خوب واسه همینه که متقاضی‌ها تعدادشون زیاد شده.»

« ما که سه فرزند داریم تا حالا تو همه طرح‌ها ثبت‌نام کردیم در نیومد.»

« ما هر سه دوره شرکت کردیم طرح مادران ولی در نیومده همش دروغه. میدن به نمایشگاه داران.»

« دروغ نیست من تو اسفند ماه ثبت نام کردم همون دفعه اول اسمم در اومد. دنا برنده شدم.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا