اقتصادی

مالک برند لویی ویتون ثروتمندترین فرد دنیا شد

برنارد آرنولد غول صنعت مد دنیا با ۱۳۱ میلیارد پوند ثروت توانست با کنار زدن جف بزوس که به تازگی بخشی از ثروت خود را در چارچوب توافقنامه طلاق از دست داده، عنوان ثروتمندترین فرد در دنیا را بدست آورد.

روند بازار – در نخستین ساعات صبح امروز ارزش سهام لوئی ویتون (برند لوکس حوزه مد) رشدی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد و رئیس ۷۲ ساله این برند توانست با این نوسان در جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا قرار بگیرد.

براساس گزارش نشریه فوربس به لطف این رشد، ارزش سهام شخصی آرنولت بالغ بر ۴۲۴ میلیون پوند افزایش را تجربه کرد و کل ارزش برند لویی ویتون به رقم ۲۲۶ میلیارد پوند رسید.

به این ترتیب ثروت خالص آرنولت به رقم ۱۳۱ میلیارد پوند می رسد تا او بالاتر از جف بزوس مدیرعامل آمازون قرار بگیرد که گفته می شود بعد از طلاق خود از مکنزی ارزش دارایی اش به رقم ۱۳۱.۷ میلیارد پوند رسید. ثروت ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز برابر با ۱۰۴.۱ میلیارد پوند ارزیابی شده است.

از آنجا که ثروت آرنولت، بزوس و ماسک همگی به ارزش سهام شرکت هایشان بستگی دارد، انتظار می رود که در روزها و هفته های آتی این رنکینگ بار دیگر به دنبال نوسانات بازار سرمایه تغییر کند.

در طول ۱۴ ماه گذشته به لطف رشد سهام مجموعه برندهای زیرشاخه لویی ویتون از جمله فندی، کریستین دیور و جیونچی ثروت آرنولت بالغ بر ۷۷.۷ میلیون پوند افزایش پیدا کرد. این شرکت حتی در ماه ژانویه امسال نیز برند تیفانی و کو را با عقد قراردادی به ارزش ۱۱.۲ میلیون پوند خریداری کرد و قرار است که پسر آرنولت ریاست واحد محصولات و ارتباطات این جواهرفروشی را در آمریکا به دست بگیرد.

در ماه مارس سال قبل کل سرمایه آقای آرنولت برابر با ۵۳.۷ میلیارد پوند بوده و حالا با دوبرابر شدن سرمایه او به نظر می رسد که همه گیری کرونا تاثیری در کسب و کار این برند لوکس نداشته است.

طبق گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نیز ثروت ایلان ماسک ۴۹ ساله در یک هفته اخیر رشدی ۲.۲۳ میلیارد پوندی را تجربه کرد و به رقم ۱۱۳.۵ میلیارد پوند رسید.

گفتنی است الکساندر آرنولت ۲۹ ساله پسر مالک برند لویی ویتون پیشتر مدیریت برند ریموآ که آن نیز از زیرشاخه های لویی ویتون محسوب می شد را کنار گذاشت تا به عنوان مدیر اجرایی محصول و ارتباطات برند تیفانی مشغول بکار شود.

جالب است بدانید برنارد آرنولت مدیریت ارشد چهار پست کلیدی را به چهار فرزند خود واگذار کرد. فرزند پنجم او به نام جین هنوز یک دانشجوست و قرار است بعد از اتمام تحصلاتش او نیز در یکی از پستهای کلیدی مشغول به کار شود.

تنها دختر برنارد به نام دل فین که ۴۶ سال دارد در سمت نایب رئیس اجرایی شرکت مشغول به کار است و پسر بزرگتر به نام آنتونی که ۴۳ ساله است و با یک مدل روسی به نام ناتالیا وودیانووا ازدواج کرده مدیرعامل برند Berluti است و پسر سوم او یعنی فردریک ۲۶ ساله مدیرعامل برند تگ هویر است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا