اقتصادی

مالکان خودروهای لوکس منتظر پیامک باشند

رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵۵۰ هزار خودرو لوکس خبر داد و گفت: برای دریافت مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، مالکان خودروهای لوکس چقدر باید مالیات بدهند؟

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهارکرد: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است، بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند؛ با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین دریافت شد. آیین نامه این مالیات کمتر از ۲۰ روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او افزود: طبق محاسبات انجام شده ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز ۵۶۰۰ میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.

مالیات بر خانه‌های لوکس

معاون وزیر اقتصاد در مورد خانه‌های لوکس هم گفت: به دنبال آن هستیم که اطلاعات لازم را از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری،‌ وزارت کشور، دریافت کنیم. البته اطلاعاتمان کامل نیست، بر این اساس پایگاه اطلاعاتی سازمان بر اساس ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم که خرید و فروش خانه در دفترخانه‌ها ثبت می‌شود، اطلاعات آن ارسال شده و آنهایی که قیمت ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند را شناسایی کردیم، اما هنوز کامل نیست و باید تا پایان مهلت قانونی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای خوداظهاری منتظر ماند.

منظور ‌با اشاره به رواج پدیده حساب‌های اجاره‌ای در اقتصاد ادامه داد: افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند، با حساب خودشان کار نمی‌کنند، بلکه فردی را پیدا می‌کنند و با مبلغ ناچیزی حجم بالایی از تراکنش را در حساب او انجام می‌دهند. وقتی بررسی می‌کنیم فرد صاحب حساب هیچ اطلاعی از تراکنش‌های خود ندارد. یک پیرمرد یا یک پیرزن و یا جوان ناپخته‌ای حسابی را باز کرده و در اختیار افرادی که می‌توان آنها را کلاهبردار نامگذاری کرد قرار داده و حالا گرفتار شده است.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: تا پایان دی ماه امسال اولین فرصت تعیین شده تا افراد وضعیت کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند و در صورتی که افراد تکلیف کارتخوان‌های تعیین نکنند، اعم از الصاق به پرونده مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی جدید و یا درخواست غیرفعال کردن کارتخوان، سازمان امور مالیاتی از بانک مرکزی می‌خواهد که این کارتخوان‌ها غیرفعال شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا