سیاسی

قالیباف: مالیات ۵۰ درصد کاسبان با نرخ صفر محاسبه می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، مهدی سعادتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: روز ملی اصناف را که ۸ میلیون اشتغال ایجاد کرده و در گذراندن دوران جنگ و کرونا و دوران اغتشاشات در کنار نظام بودند، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: بنده شب گذشته در جمع اصناف بودم که مطالبه اصناف، اصلاح نظام صنفی و مالیات‌هاست. مالیات بازاری‌ها از دو یا پنج میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رسیده است که انتظار می‌رود این رویه اصلاح شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند. سال گذشته این رویه ایراد داشت و ما پیگیری کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر مورد دیگری هم که خارج از این رقم باشد، پیگیری می‌شود، چرا که نمی‌خواهیم به اصناف فشار وارد شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا