اقتصادی

وصول ماهیانه ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات در سال جاری

منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال، در هر ماه به طور متوسط در سطح کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار تحلیل‌بازار، داوود منظور عصر پنج شنبه در نشست ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سیاست های دولت جلوگیری از فرار مالیاتی است، اظهار داشت: ما بر خلاف قانون حتی یکی ریال هم نمی توانیم مالیات بیشتر اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد وصول مالیات از واحدهای تولیدی خط قرمز ما تعطیل این واحدها است، ابراز داشت: سعی میکنیم با روش های مختلف همچون تقسیط و یا تنفس مانع از تعطیلی واحدهای تولیدی شویم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه وصول مالیاتی در سال جاری نسبت به سال های گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ ما در سطح کشور به طور متوسط ماهیانه ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول مالیاتی داشته ایم و این در حالی است که در سال گذشته این عدد ۲۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ این عدد ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

اگر واحد تولیدی بدهی مالیات داشته باشد کسب و کار نباید تعطیل شود

وی با اشاره به اینکه حتی اگر واحد تولیدی بدهی مالیات داشته باشد کسب و کار نباید تعطیل شود، گفت: با این وجود ما دارایی ابربدهکاران مالیاتی را شناسایی می کنیم و آنها را ضبط می کنیم.

منظر با اشاره به اینکه در مورد بدهی واحدهای تولیدی دارایی های غیرعملیاتی صاحبان این واحدها را شناسایی می‌کنیم، تاکید کرد: در مورد دارایی های عملیاتی هیچ اقدامی انجام نمی دهیم تا کسب و کار و تولید در کشور تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه نباید کوچکترین نارضایتی برای مردم ایجاد شود، گفت: وصول مطالبات مالیاتی از راه های سالم است.

۵۵ درصد بودجه دولت از طریق مالیات و گمرک است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد بودجه دولت از طریق مالیات و گمرک است، تاکید کرد: این موضوع باعث شده است که درآمدهای مالیاتی و گمرکی از درآمدهای نفتی بیشتر شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مالیات الکترونیکی را افزایش می دهیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا انواع خدمات مالیات به صورت الکترونیکی و از طریق پنجره واحد به مردم ارایه شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا