اقتصادی

متوسط قیمت مسکن تهران به زیر ۲۰ میلیون تومان رسید

روند بازار به نقل از فارس نوشت: براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ خارج از دامنه نوسان قیمت مسکن در سایر مناطق تهران بوده و با حذف معاملات این مناطق، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۱۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان می‌رسد.

بر اساس آخرین آمار مطرح شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب آمار بازار مسکن در آبان‌ماه سال جاری، میانگین قیمت مسکن در پایتخت، معادل ۲۷ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان محاسبه شد.

بیشتر بخوانید: قیمت‌های عجیب در بازار مسکن

بر اساس این گزارش، منطقه ۱ با متوسط قیمت مسکن ۵۹ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان بیشترین قیمت و منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق پایتخت دارند.

به استناد گزارش وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ خارج از دامنه نوسان قیمت مسکن در سایر مناطق تهران بوده و با حذف معاملات این مناطق، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۱۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان می‌رسد.

لازم به تاکید است، آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از مردادماه سال جاری به دلیل دقیق تر شدن شیوه انتشار آمار متوقف شد که در آبان‌ماه باردیگر از سر گرفته شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا