اجتماعی

بازنشستگان فرهنگیان بخوانند | خبر مهم برای معلمان بازنشسته

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس مصوبه سران سه قوه ضوابط به کارگیری بازنشستگان توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است گفت: براساس آن وزارت آموزش و پرورش اجازه دارد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ از بازنشستگان برای تامین معلم استفاده کند اما نحوه اجرای این مصوبه منوط به تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش است.

به گزارش روند بازار، امانی عنوان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه یک هزار و سی و چهارم ( ۷ اسفند ۱۴۰۲ با دستور بررسی و تصویب دستورالعمل به کارگیری معلمان بازنشسته در کلاس‌های درس ـ مصوب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ـ) این ضوابط را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد؛ این بحث فقط برای امسال بوده و برای سال آینده چنین مجوزی صادر نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شورای عالی آموزش و پرورش صرفا بر ضوابط به کارگیری معلمان ورود می شود عنوان کرد: در برنامه ریزی نیروی انسانی که چه تعداد بازنشسته به کار گرفته شود و براساس کدام مجوزها باشد، امری از جنس مدیریتی اجرایی سیستم است که نهادهای مربوط به آن تصمیصم گیری را انجام می دهند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

نمایندگان در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع
خبرگزاری ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا